Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne Andersson - 27 februari 2009 14:39

Yippey!    Vilken dag :D        Det riktigt hörs hur snön smälter.

Jag måste tyvärr erkänna att jag klagat lite på värmen i dag. Jag var genomsvettig efter att ha tagit in varorna ifrån bilen.

Det beror inte bara på solen, utan mina diskbråck retas med mig också.

Nu är jag på min säng med den sköna spikmattan under ryggen, vilket tar bort topparna på smärtorna.

Resten av dagen ska jag tillbringa på rygg, och titta på den blå himlen, förutom att gå en sväng med Madonna förståss.


Av Yvonne Andersson - 25 februari 2009 12:10

I dag innan jag gick till QiGong fick jag äran att rasta Osbourne.

Jag kände mig riktigt hedrad, eftersom hans Matte sa att han inte brukar vilja gå med främlingar.


Av Yvonne Andersson - 24 februari 2009 12:33

Jag är så himla trött men jag är inte sjuk.

Nu börjar jag misstänka att det är vårljuset som orsakar denna hormonpåverkan. Melatonin är ju det hormon som kroppen producerar om natten vare sig man sover eller inte.

Eftersom halten melatonin styrs av ljuset har det nog blivit någon rytmrubbning, eftersom jag är hur pigg som helst emellan 03.00 och 07.00, och sedan är jag trött till framemot eftermiddagen, då jag piggnar till igen till framemot 23 tiden då jag somnar som klubbad.


Har förresten läst någonstans att Melatonin släppts till försäljning även i Sverige nu. Något att pröva för dem som inte kan sova om natten.


Hur som helst är jag tacksam mot Margita som lockade med oss på en lite längre promenad än vad jag och mitt motstånd hade tänkt.

Nu är det precis lagom med snö och jag hoppas att den får ligga kvar tills den "riktiga" Våren kommer.

Madonna tycker att det är så roligt att få springa lös i skogen tillsammans med Zorba och Samba som mest dansar likt sina namn.

I dag träffade dom en liten kille som heter Benji och även han verkade trevlig.

När vi kom hem hade Madonnas nya mat kommit och doften verkar hon iaf gilla.

Jag tänker som så, att eftersom jag blivit av med min värk av kolhydratreducerad kost borde det väl även fungera på Madonna.

Eftersom hon är hund borde det väl fungera ännu bättre, eftersom djur är väl inte menade att äta vete osv. heller.

Ska bli spännande och se ifall vi kan sluta med hennes dyra Seraquintillskott som hjälper mot Artros. Visserligen kostar denna mat lite mer, men,slipper vi tillskott, blir det ju billigare iaf. Huvudsaken att hon inte har ont.

Denna mat är tillverkad av Hjort som inte fått kraftfoder, Kycklinglever, Ägg, Grisister, Grönsaker och litet Ris. 88% av proteinet kommer från hjort och denna mat är ju väl överensstämmande med min fast jag äter inte riset.

Jag är för lat för att köpa köttet och tillaga hennes mat själv så nu ska vi prova detta.

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2009 15:51

I dag tänkte jag göra några ärenden men är sååå trött att jag beslutat mej för att stanna hemma. Får väl invänta en piggare dag.

Av Yvonne Andersson - 22 februari 2009 16:50

Bild 1: Madonna tycker det är sååååååååå kul när det snöar men det är ju sån kladdsnö så nu blir det raka vägen till duschen

Bild 2: Ögonblicket innan Madonna sa till Åke att sluta tafsa.

Bild 3 och 4: Då kom Åke och dansade för mej istället.

Bild 5: Den fina katten Svante.

Av Yvonne Andersson - 21 februari 2009 13:56

Fantastiskt väder igen.

Madonna har haft jättekul uppe i skogen i dag.

Där mötte hon Rottweilern Taro, Tervurensen Price och Pumisarna Zorba och Samba.

De sprang, lekte och jagade varandra fram och tillbaka för vi 4 mattar höll ju inte ihop så hundarna kämpade för att hålla ihop flocken, men jobbigast var det nog för Price som är Vallhund, och dessutom den ende hanen.

Resten av dagen ska vi bara ta det lugnt.

Av Yvonne Andersson - 20 februari 2009 22:39

Kul att Du hittat hit och att Du tycker det.

Det var länge sedan vi sågs på landet då jag tog denna bild. Hälsa alla.

Av Yvonne Andersson - 20 februari 2009 11:29

I dag har vi gjort en stav-skogs-promenad i vackert väder.

I skogen finns nästan ingen snö men tråkigt nog hittade vi en kvarlämnad, trasig termos där många barn och hundar brukar vistas.

Nästa gång ska vi ha en påse med så vi kan ta med oss skräpet.


Vi var ju på jakt efter litet blåbärsris för att påskynda våren inomhus iaf.

Vi hittade vad vi sökte och nu står riset i mitt kineshuvud där håret annars  brukar bestå av prästkragar under somrarna.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards