Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne Andersson - 30 mars 2009 19:12

Åkte till fotvården i dag och efter skön behandling provade jag  MBT-skor och dem ville jag inte vara utan så nu ska här tränas Masai-gång för  det lär ge 19%  lägre belastning på höfter och knän.

Dessutom får jag gratis träning i rygg, mage, bak, lår och underbensmuskler av att bara gå i dem.

De lär också ge förbättrad hållning och gångfunktion vilket jag verkligen behöver.

Hur som helst känns de verkligen sköna. Jag fick ett par "aktiva" sockar och en video med sandalerna så nu ska jag lära mej att gå på nytt.

Av Yvonne Andersson - 28 mars 2009 18:16

Jag har skickat in denna bild till

Fotoautomaterna.com

Nu är det dags att kliva ut ur det digitala, in i det analoga.

Vi samlar på dina bilder, din mammas bilder, bilder på din hund eller hand. Så länge de är tagna i en fotoautomat!


Maila dina bilder till:
fotoautomaten@live.se
(Max 10 MB, minst 300dpi)


Postas till:
Fotoautomaterna.com
c/o Mayer / Holmgren
Humleg 16B
72226 Västerås


Bifoga även:
Namn, plats, ort, datum, e-mail
( Bildtext, länkar om så önskas )

Av Yvonne Andersson - 27 mars 2009 22:44

Denna vecka har varit omväxlande både vad det gäller väder och aktivitet.

Halva veckan sken solen så det hann bli några sköna skogspromenader med Madonna. Denna dag hade vi sällskap med Margita, Zorba och Samba.

Jag har varit ett par vändor till landet under kalla morgnar för att kunna köra upp till huset medan marken är frusen.

När jag packat bilen full med prylar har vägen redan tinat så jag har fått köra som en vettvilling, på de 500 metrarna ner till landsvägen, för att inte få motorstopp efter den sliriga vägen.

Tomater, chili och paprika står nu under extrabelysning, sedan de omskolats, och i kväll har det varit snöstorm så nu ligger marken snötäckt igen.

Dagen slutade perfekt eftersom Magnus och den ständiga 2:an Annika vann Let´s Dance. Stort Grattis till dem som jag röstade på:)

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2009 12:36

Våfflor, pannkaka eller plättrecept med endast 7,5 g kolhydrater i hela satsen.

  • 6 ägg
  • 2½ dl grädde
  • 2 msk smält smör
  • 1 krm salt
  • 1 tsk kanel och eller ½ tsk äkta vanilj

(Jag gjorde halv sats och det gav 4 st smarriga våfflor).

Vispa ihop allt sammans ordentligt.

Värm upp våffeljärnet ordentligt och smörj med smör.

Servera med blåbär eller bara vispad grädde....eller varför inte hacka ett ägg och blanda med lite rom och creme fraiche..

variationerna är oändliga..

Av Yvonne Andersson - 22 mars 2009 19:52

I dag har jag skurat klart det vita staketet från alger och mossa, klippt 1000-tals rotskott vid Häggen, krattat lite löv och stuvat in, två vändor prylar från landet, i min lilla bod.

Precis när jag skulle gå in och laga middag började det snöa.

Nu syns min 2 meter breda värmezon snett över tomten.

Av Yvonne Andersson - 21 mars 2009 16:08

Nu får jag lov att vila ifrån Landet ett tag för halva vägen upp till stugan var rena lervällingen och den andra är blåis men jag tog mig iaf upp.

I dag har jag hämtat fulla bilen med skräp och en regnvattentunna som ska stå utanför badrummet så den blir lätt att fylla.

Vatten direkt från kranen blir för kallt så det får värmas upp i tunnan innan jag vattnar. Det är mina sommarplaner men vem vet, det kanske regnar hela sommaren och då blir det ju ändå en bra temp. på vattnet:)

Den planerade altanen ska ha stuprännor så jag även får regnvatten.

Vatten, vatten bara vanligt vatten.............

Av Yvonne Andersson - 20 mars 2009 19:43

GRATTIS ZORBA på 6-års-dagen.

Av Yvonne Andersson - 20 mars 2009 17:34

 Klicka på min första länk eller kopiera in de 2 nedanstående raderna i din webläsare ifall Du är intresserad av detta ämne.

Litfelds nya bok har kommit och han skriver enkelt och förklarar många av frågetecknen ifall Du nyss fått veta att Du har diabetes eller om Du tror att Du kan drabbas.


 http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=f4c8c4a1-70d6-472e-adde-4dbe937f5d16&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards