Alla inlägg under juni 2009

Av Yvonne Andersson - 30 juni 2009 18:43

Dessa Perenner blommar eller växer i dag i mina pallkragar.

Nu börjar de flesta ha hunnit ikapp men Toppklockan, Dagliljan, Axveronikan, Klematisarna, Rosorna utom Fresiarosen och Vallmon står bara i knopp fortfarande.

På ett sätt är det ju bra att allt inte blommar samtidigt så nu ser jag fram emot ett blomrikt Juli.

Av Yvonne Andersson - 30 juni 2009 08:58

Om dagen är det så varmt att vi mest ligger och tar siesta framför fläkten. Madonna letar upp stället som det blåser mest på och där bara njuter hon.


Om natten sover vi, med underbara dofter ifrån Smultronshersmin och Kaprifol, bakom fördragna gardiner. Så vi sover gott, både natt och dag.

Av Yvonne Andersson - 28 juni 2009 17:50

I morse hängde jag på låset hos Karlssons varuhus för att få tag i en mindre variant av kalluftsfläkt, eftersom jag sålde min stora i går.

Vi var många som tänkte likadant, (att de kanske skulle ta slut nu då det är så varmt) men de räckte till alla oss som köade och det blev även några över.

Trots att den bara drar 50w har den bra förmåga att göra luften sval och den var relativt billig.

Madonna har också placerat sig på golvet under fläkten där hon ligger och slickar på en hjärtformad isbit. Det är 29 grader i skuggan nu klockan 18.20

Av Yvonne Andersson - 27 juni 2009 19:23

Nu under värmeböljan tyckte jag att det var rätt tid att sälja min luftkonditioneringsapparat på blocket.

En som ville köpa den tänkte dra den på en pirra och åka pendel och tunnelbana till Bredäng, en annan ville köpa den för att sälja den vidare.

Jag fick massor av svar men jag valde en kille som snackade norrländska, och det visade sig att han dessutom var granne.

Den var för stor att ha i denna lilla lägenhet, så nu ska jag köpa en liten en istället.

Av Yvonne Andersson - 27 juni 2009 14:59

I morse var jag till min välgörare i Bålsta, som tog hand om mina fötter inför sommaren.

Sedan fick hon färga mina ögonfransar också eftersom de blivit så blekta.


Håhåjaja...... så varmt det är, även i dag.

Jag orkar inte gå/åka och handla, utan får vända mig till frysens förråd för att äta.

Madonna har ingen lust att gå på promenad heller vilket gläder mej.

Vi går ut morgon och kväll sådana här dagar.

Nu har jag börjat använda min golvfläkt ute på altanen och det är ju minst 5 grader svalare inomhus så vi går in och svalkar oss emellanåt.

Av Yvonne Andersson - 21 juni 2009 19:38

I dagens sommarvärme har jag sytt om Partytältssidor till gardiner runt altanen.

Det blev mycket billigare än att köpa vattentätt tyg, och dessutom behövde jag bara sy en kanal i övre kanten så var det klart.

Det finns band i sidorna så jag kan knyta ihop härligheten och i nedre fållen kan jag fästa bambukäppar, eftersom där redan finns kardborreband, bra stöd ifall det blir storm eller hällregn.

Jag kommer sova där när den 4:e väggen blir klar, men först måste jag fundera på hur jag ska lösa gardinfästena till höger ovanför grinden.

Jag är supernöjd med mitt nya sovrum.

Min rörelsevakt fungerar bra för i natt blev jag väckt (inomhus) då en katt var på gården.

Jag gick ut och såg hur den skrämd smet sin väg. 

Av Yvonne Andersson - 19 juni 2009 23:11

Hela morgonen var jag ute och sökte efter Prästkragar och Blåklockor men hittade bara Hundkex, Smörblommor och Tjärblomster.

Med hjälp av lite blommor från uteplatsen fick jag iaf ihop till en krans.

Om jag inte får binda minst en krans känns det inte att det är Midsommarafton.

Vädret har också varit bra fast lite varmare kunde det ha fått vara.

Solen sken tills eftermiddan. Då det var precis lagom att gå hem ifrån olika festligheter började det att regna, men vi satt tryggt på altanen och åt lite smått och gott.

Sedan sken solen igen så dagen fick vi sluta torrskodda.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards