Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne Andersson - 29 augusti 2009 20:53

Lisbeth och jag gick och kollade in några kända och okända konstnärer ibland de ca 50 som bor i kommunen.

De som jag främst fotade var förståss grannen Carmen Garay´s Michael-tavla, en av Johanna Surtman´s katter, en vacker Gotlandstavla av Carmens son Tommy Philips och så Havets Orbs av Monica Vasques Ch.

Vi bjöds på Chilenskt vin som vi inte orkade dricka upp för det berusade.....

Sedan gick vi hem och fikade.

 
Av Yvonne Andersson - 28 augusti 2009 09:42

Jag lät inte tiden gå utan åkte i dag till Lillsjöns Trädgård och shoppade till de mer skuggiga området av min uteplats. Hade med en väninna som smakråd.


Det blev en stor Vitblommande Rododendron Yak.Percy Wiseman, en Mahonia aquifolium, en Buskrosling Pieres Forest flame, 3 st Skimma jap. merlot

= Vinterbär. Dessutom köpte jag lite Scilla, Jättelilja, en stor Jättelök, Rododendron och Rosjord.

Det blev ganska mycket pengar kvar av vinsten så jag kan även handla till våren.

Det var tröttande men underbart roligt att handla växter utan att tänka på ekonomin. Och jag känner mej väldigt nöjd med det jag inhandlat.

Nu får jag omplacera lite växter så jag kan ge de fina nya buskarna en plats där jag kan njuta maximalt av dem. Det är ju en perfekt tid att plantera om hösten så jag hoppas på god tillväxt.

Av Yvonne Andersson - 27 augusti 2009 11:31

I går ringde de ifrån Hyresvärden och frågade om de fick komma och titta på min trädgård i dag.

Det tyckte jag var roligt och misstänkte då att jag nog är en av de nominerade i tävlingen om den finaste uteplatsen.

Det visade sig vara bättre upp än så. Jag har vunnit.

De kom med vackra blommor, ett presentkort på 2000 kr och ett jättefint omdöme.

I morgon åker jag till Lillsjöns Trädgård och kollar in någon stor och fin Rododendron för det har jag nu råd att satsa på.

Av Yvonne Andersson - 22 augusti 2009 23:11

Det var lite svårt att välja, vilken av de 3 strömmingsburkarna sedan 2008, vi skulle ta. (Jag gjorde som de tipsade på TV4 att jag öppnade burken under vatten och det tog faktiskt bort den intensivaste doften).

Eftersom vi ville börja stoppa in godsakerna i munnen så fort som möjligt, valde vi den översta burken först, då den innehöll färdigrensad strömming.

Vi orkade inte fler heller än innehållet ur den burken.

Hädanefter kommer jag bara att köpa sådana för de var underbart goda och så bekväma att äta.

Jag minns att första gången jag åt färdigfile`ad tyckte jag att det saknades någonting.

Nu vet jag, att den saknaden bara var, just den där otåliga väntan på att få ta första tuggan. Eftersom jag ju bara äter denna kolhydratstinna måltid en gång om året nu för tiden, så jag klarar mig utan det självplågeriet som det innebär att vänta. Hatten som jag har på mig hittade jag i servettlådan så den tog jag på mig för fotots skull:)

Av Yvonne Andersson - 22 augusti 2009 07:39

I dag ska jag äta min årligt återkommande kolhydratmåltid.

Surströmming..

Bara att skriva ner det ordet får det att vattnas i munnen på mig.

Hoppas att grannarna inte ringer störningsjouren när de får känna den ljuvliga doften.

Visst är jag medveten om att många av mina grannar kanske aldrig ens kommit i kontakt med liknande dofter men jag får hoppas att de läser mitt anslag och kanske då förstår att det är något speciellt med denna ljuvliga måltid.

I år ska jag pröva att öppna burkarna under vattnet i en hink för det lär mildra dofterna litet.

Visserligen förstörs den bästa delen av doftupplevelsen men jag får offra mig lite för grannsämjans skull.

Nu är det bara att hålla tummarna och N J UUUU T A.............

Av Yvonne Andersson - 19 augusti 2009 12:30

Vill bara berätta att "ETT KLICK FÖR SKOGEN" nu har fått nya sponsorer så det går att klicka en gång om dagen igen.

Om Du inte hittar dit har jag en genväg under mina länkar.

Av Yvonne Andersson - 18 augusti 2009 22:21

Det är tunt mellan mina inlägg nu.

Min altan har nu blivit min verkstad, där jag målat, borrat, skruvat och sytt de senaste dagarna. Passar på att få något gjort innan värmeböljan återvänder.


Dessutom ha jag nu börjat att spela i FarmVille. Jag har under de senaste veckorna fått konstiga meddelanden i FaceBook om att kor saknas på någons farm. Jag har inte tagit någon notis om dessa meddelanden för jag tyckte det verkade så krångligt, och kände inte att jag ville börja med något mer som ska fånga mitt intresse.

Men, nu är jag fast. Det är ett spel som passar mig, ingen stress och jag får odla och skörda som jag vill. Jättekul och enkelt.

Av Yvonne Andersson - 15 augusti 2009 11:57

Just det, nu finns Åke att finna på YouTube ibland Husdjur och Djur.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards