Alla inlägg under september 2009

Av Yvonne Andersson - 29 september 2009 10:37

Av Yvonne Andersson - 26 september 2009 13:30


 



Madonnas 8-årskalas pågick i dagarna två. Hon har väntat vid dörren på sin första och ännu främsta vän Isa, i ett helt dygn.

När Isa äntligen dök upp i afton    med sin Matte och Husse vid grinden, blev det ett illtjut.

När dessa hundtjejer träffas, brottas, kramas, morras och ylas det, så de som inte känner dem, tror nog att de slåss på fullaste allvar.

Madonna fick en självlysande hundväst så nu kommer hon att synas ännu bättre.

Hennes gamla väst var lite besvärligare att sätta på så oftast använde vi bara de reflexer som sitter på koppel och halsbandet.

Av Yvonne Andersson - 25 september 2009 16:21


 

Madonna fyller 8 år i dag och Åke och Sabina kom och uppvaktade. I morgon kommer Isa.

Sabinas (Husky/varghybrid-blandning), livskamrat King (Shäfer/rottis-blandning) dog i söndags 10 år ung.

Jättetråkigt. Sabina saknar honom oerhört, men hon lyfte iaf på svansen när hon gick runt på min uteplats och doftade på alla gamla hundkiss. Jag glömde ta foto av henne.

 

Åke och Madonna åt massor av pannkakstårta.


Min brorsdotter Linn fyller 14 i dag, Ing Mari i Kallhäll fyller 42 och Mikael Persbrandt fyller 46 i dag så det serveras säkert många tårtor i dag. GRATTIS till alla som firar.

Av Yvonne Andersson - 24 september 2009 19:18

LCHF - Frukostmuffins


Bra att ha i kylen och bara ta med sig på morgonen.


Källa: Egen bild

Uppladdad av: strimma21

 

Måste bara dela med mig av dessa LCHF muffins som jag hittade i Kolhydrater i Fokus.


Ingredienser

5 ägg

1 dl grädde

1 dl riven ost

1 dl strimlad rökt skinka

1 msk gräslök

salt

peppar


Gör så här

Vispa lätt ihop ägg och grädde.

Tillsätt ost, den strimlade skinkan, gräslök, salt och peppar.

Häll upp i 10 pappersformar som placerats i en muffinsplåt.

Grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 20 minuter.


Av Yvonne Andersson - 21 september 2009 21:18


 

Numera är det pendeltåget och cykel som kommer att gälla.

Fick besked att Mustangen anländer i morgon, så jag tog tåget till Bålsta i dag och köpte mig en färganpassad cykelhjälm samt vinter MBT-skor.

Det funkar bra att ta med cykel på Pendeln så då är det ju enkelt att ta sig fram även utan bil.

 

Av Yvonne Andersson - 20 september 2009 17:17

 

Men, vem har smugit hit med Plommon utan att vi märkt det.

Efter att jag skördat Chili mm och planterat några Vintergröna tog vi en paus.

Jag satt vid datorn och Madonna låg bredvid och ingen av oss har sett eller hört något.

Nu får jag hoppas att den generöse ger ett tecken här i kommentarerna.

Jag känner ingen som har sådana träd här i närheten så jag är ordentligt nyfiken på hon/han som kanske har pallat:)


Av Yvonne Andersson - 19 september 2009 17:15

 

I kväll beställde jag en Mustang och när det blir vardag ska jag beställa Trollkärran till Madonna.

Jag hade en himla tur för 22.30 var det 1,5 timme kvar på ett erbjudande som Mustang hade.

Fri frakt till dörren inom 1 vardagsdygn och 800:- i rabatt, så jag slog till direkt på den 3-växlade nostalgimodellen.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards