Alla inlägg under januari 2010

Av Yvonne Andersson - 31 januari 2010 11:56

En sak är då säker. Det finns många orsaker att le i min trappuppgång.


Den ena tvillingtjejen har gett sig 17 på att hon ska reta mig då hon vet vad jag tycker om deras nedskräpning i trapphus och utanför porten.

Därför har hon ställt sina sopskor utanför min dörr och varje dag stampar hon i trappan och skakar i trappräcket, det värsta hon kan.


Jag låter henne hållas men det är tråkigt att en så söt tjej som hon är har så dålig attityd till omvärlden.

Det hon gör om dagarna struntar jag i, för det har i alla fall blivit tyst om nätterna sedan de fick en varning ifrån hyresvärden.


I går kväll såg jag i dörrögat att hennes Mamma tog reda på skorna och det tycker jag är bra för det visar ju att de har börjat att ta klagomålen på allvar.

Av Yvonne Andersson - 29 januari 2010 21:36


The BMW Automobile Company‏
Från: BMW PROMOTION 2O1O (elisabeth.stenberg-lundin@hgo.se)

Medelhög riskDu vet kanske inte vem den här avsändaren är.Markera som säker|Markera som skräppost
Skickat:den 29 januari 2010 14:19:09
Till:


--
Dear Winner,
The BMW Automobile Company, wishes to congratulate you on your success
as one of our Ten(10) Star Prize Winner in this years International
Awareness Promotion (IAP) This makes you the proud owner of a brand new
BMW X6 CONCEPT CAR 2009 and a cash prize of £750,000.00GBP.


To begin processing of your prize contact:Mr. Alex Jeferson,BMW Agent Via
E-mail: bmw.alexjeferson10@ebox.gr
and Tel No:+44702 osv.
Contact him, with your,
Serial No: XZPY/22595 osv. and
Ref No BMW:6678BMW45/09.Also provide listed
information:Names:,Address:,Age:,Occupation:,
Phone no:, Country:
Regards,
Mr. Larry Duke

Av Yvonne Andersson - 29 januari 2010 20:16

Högsäsong för solvitamin januari 27, 2010 20:14


Nu går vi in i den mörka tid då vi svenskar har svårast brist på solhormonet D-vitamin: senvintern och våren.

Av alla tänkbara tillskott är nog D-vitamin vintertid det som flest svenskar bör överväga.

Av Yvonne Andersson - 29 januari 2010 18:11

Nu håller jag på att scanna foton ur Mammas gamla fotoalbum för jag tänker skicka kopior till mina kusiner av de foton som dom finns på.

Av Yvonne Andersson - 29 januari 2010 13:08

 

I går fick jag lära mig något helt nytt. Att var 4:e 8-årig hund är senil.


Min älskade lilla livskamrat Madonna är senil och nu förstår jag mycket av hennes personlighetsförändring.

Symtomen kom bara lite plötsligt så vi har gjort otaliga blodprover, palperingar och nu senast ultraljud för att undersöka vad alla hennes märkliga symtom beror på.

Jag är iaf väldigt glad över att hon inte har Cushing Syndrom som vet. först misstänkte..


Hon får gärna vara lite stollig och störig, nu då jag vet att det enda jag kan göra är att försöka underlätta hennes tillvaro och hålla mera koll på henne så hon inte kommer till skada. Nu gäller det att ge tillbaka den  kravlösa kärlek som hon gett mig under åren.


Det finns visserligen en bromsmedicin "Selegilin"  men den har så mycket biverkningar att dem kommer jag inte att ge henne utan hon får utvecklas i sin egen takt.


Hennes oro lindras iaf lite av "Zylkene" som bygger på att lugna likt som modersmjölken gör och de ger inga biverkningar.


Nu är hon en riktig lyxhund som får naturmediciner för närmare 1000:- / månad så mina sparpengar de krymper i rask takt, men det får lov att gå.

Av Yvonne Andersson - 28 januari 2010 15:22

Denna länk är så intressant att jag vill vidarebefordra den till mina vänner.



http://www.newsmill.se/inlagg/2010/01/27/summering-av-svinbluffen-sluta-spruta-l-t-barnen-vara-sjuka

Av Yvonne Andersson - 27 januari 2010 19:20

Läst i PC för alla


Har du tröttnat på Facebook och Twitter så finns det nu ett sätt att radera alla spår efter dig på flera sociala nätverk. Web 2.0 Suicide Machine är en gratis webbtjänst som automatiskt kan radera alla spår efter dig.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards