Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Glaskrossarmorgon.....

Av Yvonne Andersson - 21 januari 2010 10:45

I dag är det en sådan där dag då det är svårt för hjärnan att ha en balanserad kontakt med kroppen.

Antagligen beror det på att jag är trött eftersom Madonna väcker mej nästan varje timme för hon vill ha hjälp att hoppa upp antingen i min säng eller i soffan efter att hon varit och druckit vatten.

Hon är så törstig att hon dricker dubbelt så mycket av vad som är normalt. Hennes 8kg kräver ca 4dl vatten / dygn men hon dricker mer än 1 liter vissa dagar.


Jag har byggt en pall till henne så hon ska kunna kliva upp och ner, men den funkar bara ibland, så det slutar väl med att jag får sova på golvet som jag gjorde under nyårshelgen under smällandet.


I morse skulle jag hämta mig en kopp kaffe, men effektiv som jag är tänkte jag ge tulpanerna färskt vatten och en mindre vas, medan kaffevattnet kokade.


Det var ett otroligt dumt beslut, för när jag öppnade glasluckan till skåpet där jag förvarar vaser lossnade den ifrån gångjärnen och landade på köksbordet där min packning från två resväskor låg.

Hjälp, glassplitter överallt.

Det var bara att spotta i nävarna och sätta igång saneringen direkt, medan Madonna beordrades att ligga kvar i sin bädd, för vi vill inte ha sönderskurna tassar nu.


Jag sopade dammsugade och våttorkade köks och hallgolvet för att vara riktigt säker på att alla glassplitter var borta.


Det är märkligt vad saker går lätt att åtgärda när man är tvungen. Snart satt jag vid TV:n med mitt kaffe och kände mej riktigt nöjd.


Nästa projekt blir att promenera till glasmästeriet och fixa en ny glasruta till skåpet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards