Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

En skitsak.....

Av Yvonne Andersson - 20 mars 2010 15:09

  I dag har jag varit ute och satt upp sådana här affischer på strategiska platser. Vid 3 tillfällen stannade folk och rosade mitt tilltag och det är ju alltid trevligt att få höra en massa bajshistorier:)


Nu när snön smälter är det rent outhärdligt att se hur vissa hundägare bara har gått utanför sina entreér för att rasta sina hundar.


Som tex. i min trappuppgång är vi bara två som har hund och jag låter aldrig Madonna bajsa på gården och skulle det ske så plockar jag genast upp det.


1 meter till höger om min port, precis nedanför sittbänken och runt omkring den finns hur många bajshögar som helst och det kan inte vara särskilt trevligt att låta småbarnen leka däromkring.


Hur tänker dom som skaffar hund?

Berättar inte uppfödarna vad det innebär för ansvar att skaffa valp?


Jag har iaf fått tillåtelse av hyresvärden att sätta upp hur mycket lappar jag vill. Husvärden sa att om någon trakasserar mig för det, så ska han tala med dem.

Dessutom fick jag beröm för min ihärdighet att försöka förändra, och uppmuntran är ju alltid kul, då jag ibland känner mig som en gnällspik.


Jag är nu en person som inte kan vara likgiltig, utan jag tycker att det är varje människas plikt att försöka förbättra, även om man blir ansedd som obekväm.


Områdeschefen skrev: Jag tycker att det är en jätte bra ide att sätta upp affischer . Du har våran tillåtelse utifall någon frågar .

Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som struntar att ta upp efter sitt husdjur. Men man ska aldrig sluta hoppas.

Vi är glada att det finns sådana hyresgäster som du inom våra områden.

Med vänlig hälsning XXXXXXX

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards