Alla inlägg under juni 2010

Av Yvonne Andersson - 30 juni 2010 23:00

 

ROSA blom: Den vita rosen "Alba Maxima" har blivit rosa men den är vacker ändå och doftar gudomligt. Gudomligt doftar även "Doftpionen" likt som "Bergmyntan". "Riddarsporren doftar inte mycket men är ståtlig.

Börjar vänja mig vid att jag fick med den rosa när jag flyttade, och inte den blå eller blåvita som jag trodde.


 

Mer ROSA blom: "Lejonsvansen" ska ju vara gul men hos mig är den rosa. Det är även "Stjärnflockan", "Borstnejlikan" 0ch Valerianan.


Nya VITA blommor: "Borstnejlika" och "Pastellakleja" och nya GULA är: "Praktlysing" och "Smörboll". 

 

Av Yvonne Andersson - 30 juni 2010 22:17

  Vid morgonpromenaden med hundarna tyckte vi, Gunnie och  jag att det luktade bränt och mycket riktigt visade det sig att brandbilar och brandmän stod på min gård.

Denna gång hade barnen tänt på skräp i ett olåst sånt där blått förråd. Ett finns bakom brandbilen på bilden.  Just detta förråd som det brann i, har jag sett innehöll en massa frigolit, kartonger och tidningar så det var ju lättantändligt.


Barnen har säkert jätteroligt i alla förråd som står tomma. dvs, tomma är de sällan, utan folk lämnar kvar en massa skräp när de flyttar.


Jag har länge tyckt att det är väldigt slappt av hyresvärden att inte kräva ersättning för urstädning ur dessa förråd för de kan ju vara rent livsfarliga att leka i. Sedan tycker jag att de borde låsas tills ny hyresgäst anländer.


Ett förråd som jag såg i höstas innehöll en massa färgburkar och lösningsmedelsflaskor som var utspillda men jag berättade bara för husvärden, för jag har verkligen ingen lust att ta bort farligheterna. Föräldrar har väl fortfarande ansvar för sina barn, eller?

Av Yvonne Andersson - 26 juni 2010 21:30

      

Förrätt: Avocado med pepparrotsdressing, räkor  och citroncest.

Varmrätt: Lammkotlett (styckdetalj 2) med vitlök och örtsås, sparris och blomsallad från trädgården. (Köpta tomater).


   

Efterrätt: Galiamelon med creme fraice, kanel, äkta vaniljpulver och granatäpple.


  Efter maten blev Gunnie och jag sittande med vin och kaffe tills det var dags för kvällspromenad med hundarna.



Av Yvonne Andersson - 25 juni 2010 23:45

 

Traditionsenligt gjorde jag en krans till Madonna. Själv avstod jag i år.


  Susanna, Madonna och jag åkte i det vackra vädret, till Hembygdsgården i Kungsängen där vi hade picknick och besåg traditionellt firande och där var fullt med folk och gott om hundar.

Nu undrar jag vad alla tittar på här, eftersom dansen och musiken pågick åt det andra hållet.


Härligt ser jag ut att seja.


  Ser många moln här men solen strålade på oss hela dagen och det utlovade regnet uteblev. Även kvällen var fin där vi somnade i hammocken.


  Vi hade det så bra där, att vi stannade kvar tills vi rådde om hela parken helt själva. Har haft en mysig dag med mina "flickor".

Av Yvonne Andersson - 21 juni 2010 21:45

 


I och utanför min port finns en svinstia.

Dagens skörd är Bananskal, Clementinklyftor och skal, Fimpar, Cigarettaskar,

3st Trisslotter, Plastpåse med halvätet äpple, Tomburk och hundskit.

Vad tusan gör man åt eländet???????????

Av Yvonne Andersson - 21 juni 2010 18:05

 

I går började jag byta ut tyget mot brädor, och jag tycker att jag var väldigt fiffig att få brädorna på plats med snöre och penna. Eftersom jag bara har två armar och vill jobba när andan faller på löste jag det på detta sätt och det funkade jättebra.

Trots att en slända satte sig på trallskruvsburken blev planket klart i dag. Dvs. Varje planka ska få tre skruvar till då jag köpt nya bits, för de gamla bitsen är utslitna nu.

Jag är så nöjd och nu kan jag gömma mycket bråte därbakom.

Av Yvonne Andersson - 21 juni 2010 12:15

 

I dag har Osborne fått somna in efter ett långt och händelserikt liv.

Madonna och jag kommer att minnas Dig med värme och saknad i hjärtat.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards