Alla inlägg under november 2010

Av Yvonne Andersson - 30 november 2010 11:18

 

Efter att ha talat med de övriga hemmavarande grannarna besannades mina misstankar, att det är "dom däruppe" nu igen.


Jag har lämnat 5) st klagomål till hyresvärden i dag.

Eftersom jag inte kan vara 100% säker på att dom kastar ner saker för att skada Madonna har jag varit till hyresvärden och bett dem ge tillbaka

1) parasollet som kastats ner och att upplysa dem om att jag kommer att polisanmäla ifall något mer kastas ner på min gård.

Jag kan ju inte lita på dem efter chokladbomberna förra vintern då Madonna höll på att dö.

Häromdagen hittade jag en

2) halv painriche och ett stort ben från ett lamm eller får.

Om det vore "normala" grannar skulle jag gå direkt och tala med dom, men så fort jag öppnar munnen skriker dom rasist mm. och gör mig till syndabock.

Nu anmälde jag återigen deras

3) skrik, vrål och hänsynslöshet genom möbelkastning och spring i trappan under alla tider på dygnet.

Dessutom bad jag värden upplysa dem om att,

4) sopa sitt tak utanför fönstret oftare och inte som förra vintern vänta tills det är meterhögt.

Mitt altantak höll på att störta då de vräkte ner allt förra året. Dom borde först undersöka om någon står därunder, eller åtminstone fråga om det är OK.

5) För 4:e gången bad jag att få ytterdörren åtgärdad.

Stefan, min ordinarie bovärd har brutit handen så därför bad jag nu att vikarien ska fixa dörren.

"Dom däruppe" har antagligen inte nycklar till alla i familjen så dom manipulerar dörren för att kunna komma in sena kvällar.


JAG ÄR SÅ URLESS PÅ DESSA HÄNSYNSLÖSA MÄNNISKOR SÅ NU FÅR DOM SKULDEN FÖR ALLT OTYG SOM HÄNDER I HUSET.


DET HAR JU PÅGÅTT I 2 ÅR. PUH.....SUCK.....STÖN.....

Av Yvonne Andersson - 28 november 2010 17:45

Här förklaras varför vi blir feta.


Det är otroligt att ingen lyssnat till 1983 års svenska forskningsresultat som visade att barn behöver riktigt fett istället för lightvarianter.


http://www.youtube.com/watch?v=p4RiJhGcYCM&feature=player_embedded#!

Av Yvonne Andersson - 28 november 2010 14:37

  Nu börjar Yosans katt (namnlös) våga sig fram. Mej var hon inte rädd för, utan visade sig vara väldigt kelig.

Hon börjar våga ta för sig nu så hon tom. hoppade upp på bordet och ingen protesterade eftersom de var så glada att hon kommit fram.


Persiennerna som jag tänkte montera får Niraya lämna tillbaka, eftersom det inte går att öppna fönstren om jag monterar dit dem, och jag vill inte karva i fönsterbågen. Nu får det bli rullgardiner istället.


Hon hade köpt en ljusslinga som skulle sättas upp men ingen hade berättat för henne att hon behöver en startsladd också.


Tur att hon är så glad och positiv. Glad över att hon får lära sig så mycket, sejer hon.

Just nu hör jag att hon är igång med sina nya verktyg, för jag visade hur hon skulle göra så inte Yosans säng är så "vinglig".

Jag tycker att det är roligt med människor som är framstegsvänliga och orädda för det okända. Dessutom är hon orädd för att be om hjälp. dvs. utan prestige, vilket jag tycker är en mycket positiv egenskap.


I morse gick jag till Allegården och förärade dem ett par CD-skivor med gamla slagdängor och Julvisor. Många verkade ju ha stor glädje av att lyssna på sådant de kände igen från förr.


Egentligen är det väl hjälpsamhetsförmågan som är meningen med Julfirandet och är själva Julstämningen i sig, istället för en massa onödiga presenter.

Av Yvonne Andersson - 28 november 2010 11:07

Kom just på att jag måste köpa Cointreau, för att kunna blanda till en Margarita till 2:a advent.

Tyvärr lär det inte finnas sockerfri sådan så det får bli en enda drink till mig.


  

Recept Margarita

4 cl tequila
2 cl cointreau
3 cl pressad lime
Fukta kanten på ett cocktailglas med limejuice och doppa den i salt.
Skaka alla ingredienserna kraftigt med is i en shaker och sila upp i glaset.
Ställ gärna glasen i frysen ett par timmar innan du serverar


Margaritas

2 delar tequila

1 del cointreau
1 del limejuice
is

skaka allt väl i en shaker. servera i martiniglas med saltrand.
garnera med limeklyfta.


Recept nr 2, den Mexicanska varianten är att föredra.


Av Yvonne Andersson - 28 november 2010 00:00

Denna länk handlar om viktiga upplysningar för bestående hälsa och bådar gott för framtiden..


http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/lchf_i_landstinget_kronoberg#comments

Av Yvonne Andersson - 27 november 2010 22:00

 

Fick genom Lotten veta att Lilian gick in i den eviga sömnen för snart tre veckor sedan.

Innan jag flyttade från Stensele för (hör och häpna) 39 år sedan hade vi mycket roligt ihop. Våra familjer umgicks mycket och vi gjorde många bus.


Det var i grunden rökningen som gjorde henne sjuk. Hon var blind sedan många år, hade kol och fick till sist cancer, men nu är hennes lidande slut. Alldeles för ung.

Av Yvonne Andersson - 27 november 2010 16:00

  Stackars Moa har halsfluss, så medan Susanne gick till apoteket och till ICA för att köpa isglass satt jag med Moa.

Jag sög på en vitlöksklyfta, medan jag satt där i hopp om att bakterierna eller virusen inte vill fastna hos mig. Barnsmitta är annars ganska svår att stå emot.

Hoppas hon blir frisk snart.


 

På eftermiddagen gick jag och hjälpte Cecilia med att sy altanskynken och då kom Ozzy hem helt nytrimmad.

Hur gullig som helst och jag tog med honom hem så vi får vänja oss mer med varandra.

Han verkar gilla rött för både hemma hos sig och hos mig la han sig på platser där han kommer bäst till sin rätt, dvs. på rött.


Egentligen hade jag lovat Niraya att hjälpa henne med persiennuppsättning i dag men hon hörde inte då jag knackade på hennes dörr, 2 gånger tom.

Men i morgon ska det bli av.

Yosan har fått en 6 månader honkatt som dom behövde en del råd för att sköta. Dom har ju ingen tidigare erfarenhet och katten verkade väldigt skygg, så jag bad dem låta henne bekanta sig med omgivningen helt själv, istället för att tvinga henne till kel.

Av Yvonne Andersson - 22 november 2010 18:04

     

I dag börjar vi att bekanta oss med Ozzy. Han ska vara hos oss från 9 december till 19 januari 2011 eftersom hans familj ska åka till Chile.

Ozzy är Tibetansk Terrier, även kallad för Tempelhund.


I dag första dagen sa Madonna ifrån när han försökte göra det bekvämt för sig i hennes bädd. Hon ska alltid visa vem som bestämmer när det kommer nya hundvänner, men när det är gjort, funkar allt bra.


Jag tog in reservbädden till Ozzy men han föredrog att stå och ligga vid balkongdörren där han hade utsikt övel "Tempelgården".


Han verkar vara mycket lugn och stabil så det blir nog inga bekymmer förutom under nyåret då.

Han är också rädd för smällare så Nyårshelgen kommer nog att bli tuff, eller också kanske de tröstar varandra när de är två.


Jag får ladda upp med några burkar Zylkene och kanske någon starkare lugnande tablett eller också hyra en bil och åka till skogs med dem under de värsta timmarna.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards