Alla inlägg under februari 2011

Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 22:22

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden som är mitt lånade valspråk från Reinhold Niebuhr, har ofta snurrat i mina tankar under tiden som jag protesterat mot dessa grannar.


Jag har även praktiserat det genom att ha förändrat det jag kunnat.


Nu i kväll har jag skrubbat bort de negativa energierna, i duschen, som drabbat mig varje gång som den gamle grannen varit i faggorna.


Av någon konstig anledning (ev. intuition) har jag känt i hela min varelse att de varit här och alltid har det visat sig att jag haft rätt.

Nu firar jag med en Dry Martini, eftersom att öppna skumpan känns onödigt.


 

FRED och HARMONI ska råda

 

och jag kommer att vara TRYGG och SKYDDAD

 

i EVIG tid

 

alla RIKEDOMAR kommer att SAMLAS vid min dörr

 

och jag kommer att bli GRÄNSLÖST LÅNGLIVAD.


HURRA! HURRA! HURRA!



Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 14:30

Nu har "dom" burit ut två sängar, sänggavlar, TV, skåp mm och ställt skräpet utanför våra sopnedkast. Susanne sa till vår bovärd att vi inte vill betala bortforslingen och han skulle göra så gott han kunde, men jag tvivlar på att han vågar seja till.


Då jag gick ut med Diezel träffade jag på gubben härutanför och jag kunde inte hålla tyst så jag frågade om han trodde att vi grannar tänker betala bortforslingen av hans sopor så tror han fel.

Det är inte mina grejer sa han. Den idioten har aldrig stått för någonting som han gjort så han fortsätter att ljuga.


Det är ju Dina hyresgästers grejer så Du är ansvarig och nu får ni forsla bort dem för vi har tagit hand om tillräckligt mycket sopor efter Din familj.

Djävla kärring skrek han.   -   Djävla sopgubbe, svarade jag.

Då han såg att jag gick mot UpplandsBroHus-kontoret tog dom grejerna och bar iväg dem, men bara till ett annat soprum.


Vidrigt enerverande höll jag efter dom och sa att det är deras förbaskade skyldighet att forsla bort grejerna för annars återstår bara en polisanmälan.

Hans två medhjälpare hämtade då grejerna och ställde dem utanför porten igen och sedan har det varit ett otroligt skrikande och buller däruppifrån.

Efter en timmes fika uppe hos Susanne är jag nu hemma igen och grejerna är borta men jag har ingen aning om var de tagit vägen.

Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 11:39

 

Detta måste vara sista rycket från den där galne mannen som bott i etagevåningen. Andra som bor här i huset tar det inte personligt, utan de förstår och respekterar att jag vill ha ytterdörren stängd pga kylan. Medan dom flyttar får de naturligtvis ha den öppen men inte om nätterna och tidiga morgnar för kylan drar rakt in till min lägenhet.

Hyresvärden har satt upp ett tryck tidigare om att dörren ska hållas stängd men inte ens det fick sitta kvar efter ett av Abdellahs besök i huset.

Medan vi har varit ute och promenerat i litet över 1 timme har han hunnit lämna detta skräp efter sig.

Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 10:45

Ett litet videoklipp från förmiddagspromenaden.


Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 08:57

 

Vilken skillnad det var att vakna i dag mot vad det var för 25 år sedan.

I morse vaknade jag av intensiv näs-tvätt av Diezel. Han har bara väckt mig en gång i natt, annars har han legat lugnt och stilla i mina knäveck, medan Madonna legat ovanför mitt huvud.
 

För 25 år sedan väckte en likblek, upprörd Toomas T. mig och meddelade att Palme var död. Jag och Monika K. höll en kurs på Wäxthuset i Frigörande andning för 11 Umebor, och under sessionerna kräktes hälften av deltagarna eftersom tragedin väckte så starka känslor hos oss.  

Efter den dagen blir ingenting sig likt mera i Sverige.

 

Av Yvonne Andersson - 28 februari 2011 07:45


 

Det är så roligt att Diezel får igång Madonna så bra. Här börjar dom dagen med att jaga varandra runt, runt på uteplatsen. Diezel verkar vara en trygg och glad vovve så vi kommer att få två roliga veckor tillsammans, medans hans Matte och Husse har semester.



Av Yvonne Andersson - 26 februari 2011 15:30

 

Kl. 07.00 i morse hade Nicklas 28 grader varmare än vad jag hade. Då var klockan bara 02.00 där så han hade väl inte ens gått och lagt sig. Hoppas han har jättekul och får uppleva mycket.

Av Yvonne Andersson - 26 februari 2011 11:00

  Yippey...   Under förmiddagens promenad hittade jag det första vårlöftet.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards