Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Polis igen

Av Yvonne Andersson - 30 augusti 2011 02:15

Nu behöver jag snart ett direktnummer till Polisen.

Halvtolv, precis när jag höll på att somna tändes rörelsedetektorlampan på min altan så jag gick upp för att jaga bort eventuell katt.

Då ser jag en man som försöker att öppna min grind, men då han inte fick upp den försökte han klättra eller hoppa över den.

Jag rusar efter överfallssprayen, öppnar köksdörren till uteplatsen och ropar stanna där, vad vill Du?

Han svarade att han tänkte klättra upp till sin flickvän på 3:e våningen.

Neej Du, ring henne och be henne öppna eller stick härifrån, annars ringer jag polis. sa jag till honom.

Han gick sin väg men efter en stund blev det ett himla liv däruppe.

Det small och dundrade, några skrek och då jag gick ut hörde jag hur det dunsade i väggarna så jag sprang in och ringde polisen, som sa sig redan vara på väg. Flera hade alltså ringt denna gång. Skönt.

De bad mig ställa upp dörren men jag hade redan tagit bort kilen för jag är less på att dörren ställs upp nu om nätterna igen, sa jag satte dit mitt gamla vanliga suddgummi.

Flickan som bor däruppe har sin Mammas lägenhet och det var till henne han skulle den mannen som kastade en stenbumling genom ytterdörren för ca 2 år sedan. Jag tror faktiskt att det är samme man.

Medan jag väntade på Poliserna gick jag av nyfikenhet ut på gården och då hörde jag vad det handlade om. Han var svartsjuk och trodde att hon hade en kille hos sig i sovrummet.

Hon vägrade öppna och det förstår jag för han hördes helt desperat.

Det tog över en halvtimme innan polisen kom. De var 4 styckna och de stannade en hel timme och förde diskussioner med dörren till trapphuset öppen, så det ekade i hela huset.

När de gick 01.42 tog de med sig killen men hans bil står fortfarande här utanför. Två poliser kom senare tillbaka och fortsatte nog förhören med flickan.

Precis just nu kom 2 polisbilar körande och de tog med sig hans bil härifrån.

Tillagt senare.

En polis kom tillbaka klockan 03,05 och stannade ca 30 minuter. Väldigt mystiskt, kanske en god vän.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards