Alla inlägg under oktober 2011

Av Yvonne Andersson - 31 oktober 2011 17:15

 

Har satt upp insynsskyddet "Amorf" från IKEA i dag. Jag har saknat ideér, eller rättare sagt ideér som skulle bli enkla att sätta upp. Med lite "yes" på glaset blev monteringen väldigt enkel och jag känner mig nöjd.

Lämnade lite springor som jag enkelt kan titta ut igenom.

Av Yvonne Andersson - 29 oktober 2011 13:06

Stod utanför Willys med Madonna och Åke och medan vi väntade på Gunnie stod jag vänd mot solen, blundade och lyssnade på bäckens sorl. För ett kort ögonblick lyckades jag känna våren djupt inom mig.

I skuggan var det + 9,8 och mycket varmare i sol och lä.

                      

Av Yvonne Andersson - 29 oktober 2011 09:49


Moa fyller 6 år i dag och här är hon koncentrerad på PetShop-grejerna som hon fått av sin Mamma.  

 

Av Yvonne Andersson - 28 oktober 2011 12:47

Gjort ett nytt glassexperiment i dag.




Blandade ihop

180gr Turkisk EkoYoghurt

3 krm Äkta Vaniljpulver

5 tsk Sötrix

70 gr Vispad Grädde

Allt fick gå i glassmaskinen i 10 minuter, sedan vila i 2 minuter.

Efter att jag rört om i glassen hade den en underbar konsistens och smakade fantastiskt.

Ett underbart mellanmål med några hallon på toppen och lite hyvlad 86%-ig choklad.


  Ett mycket lyckat experiment.  

Av Yvonne Andersson - 28 oktober 2011 08:38

Grattis Kicki 62!

 

Av Yvonne Andersson - 26 oktober 2011 14:15

 

Madonna ligger och svalkar sig efter rakningen. Nu återstår puts av ögonbryn, tassar och mage men det får bli en annan dag.

Av Yvonne Andersson - 23 oktober 2011 18:30

  Eftersom pendeltrafiken är inställd fick vi åka med bekväm långfärdsbuss till Rotebro. Madonna la sig tillrätta mitt i gången för där hade hon helt fri utsikt rakt framåt. Vid Tullinge station mötte Lisbeth oss och vi promenerade upp till hennes nya boningsplats, Tullingeberg.


Hon bor i det mittersta huset, där allt var skinande nytt, välplanerat, lugnt och snyggt. Som att bo på landet men nära stan´.


Hon bjöd på en god lunch i LCHF-anda och sedan pratade och pratade vi tills Madonna och jag var tvungna dra oss till tåget igen för att hinna hem innan kvällen.

Jag glömde helt bort att ta några bilder, både av Lisbeth och husen så jag sätter in dessa istället.


(hämtat från Botkyrkabyggens hemsida)

Husen

Precis där Tullingebergsvägen tar av från Nibblevägen, ser man de tre nya punkthusen, där alla lägenheter nu är uthyrda. De tre punkthusen med fem våningar, är placerade i solfjädersform med souterrängvåning mot Tullingebergsvägen.
Husen har sedumtak, som fångar upp en hel del av det sura regnet som annars hamnar i dagvattenbrunnarna och så småningom i våra sjöar.

Rök- och pälsdjursfritt

Ett av de tre husen är avsatt för ett rök-och pälsdjursfritt boende. Detta skrivs in i hyresavtalen. Här vid sidan kan du läsa mer om vad det betyder hos oss.

Lägenheterna

De 85 lägenheterna är jämt fördelade mellan ettor, tvåor och fyror - 28 st 1 rok, 29 st 2 rok, och 28 st 4 rok. I ett av husen gäller Bokyrkabyggens koncept SeniorBo 65+ (gemenskapslokal finns i området).


Lägenheterna är anslutna till Botkyrka Stadsnät, ett fiberoptiskt nät som är klart för framtidens alla digitala tjänster och teknik - till både nytta och nöje. Läs mer på www.botkyrkastadsnat.se.

Lägenhetsstandarden

Gemensamt för de nya bostäderna är den höga kvalitén, med parkettgolv i alla rum, och helkaklade badrum med tvättmaskin och torktumlare. Alla tvåor och fyror har balkong eller uteplats medan ettorna har "fransk balkong". Alla lägenheter har förråd i källaren.

Inte bara gröna tak - energihållbart

Samtliga lägenheter är försedda med utrustning för individuell mätning av varmvatten och el. Alla parkeringsplatser har motorvärmaruttag med individuell mätning.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards