Alla inlägg under april 2012

Av Yvonne Andersson - 30 april 2012 20:46

Fick 2 jättebra CD-skivor med posten så min stora vårstädning kommer att gå som en dans.


Av Yvonne Andersson - 29 april 2012 16:00

Nu har jag städat så pass mycket på altanen så det går att sitta/ligga i Hammocken. I dag blev det en sen premiär.

Verktyg mm får ligga kvar på en bänk eftersom jag behöver fixa lite smågrejer. bl a. ska jag näta ovanför grinden.

Så här ser det ut från mitt ryggläge.

 

Fick denna 3 liters rostfria kaffepanna från Lappland Allservice AB.

Eftersom jag hade gillat dem på Facebook vann jag den utan att jag visste att jag tävlat.

 

Av Yvonne Andersson - 29 april 2012 13:30

   Dessa 6 sorters sallad har jag sått i höga kärl så jag slipper riskera att få hundkiss på dem.

Tyvärr har jag inte hittat några fröer till dessa märkliga squash då jag inte vet deras namn..

Kan de möjligen heta Passionssquash?  

Av Yvonne Andersson - 28 april 2012 16:45

Har sått två sorters Basilika samt Luktärter och mera Morning Glory.

Färdigskruvat avskärmningen mot Nirayas Maskrosplantering och satt upp ett 60 cm brett hönsnät på altanen. Får väl se ifall nätet räcker så katterna inte hoppar upp och över det, 170 cm. I så fall får jag sätta upp ett varv till så det blir nätat ända upp till taket, eller också taggtråd ifall jag blir riktigt grym.

Grinden tar jag en annan dag för nu satsar jag på att ta hand om fönstren och byta till Sommar-gardiner och -draperier.


Av Yvonne Andersson - 27 april 2012 17:30

     

I dag hade vi Mirjam igen. Hon är så snäll och gullig.

Äntligen verkar ögat vara bra och Madonna trivs verkligen att åka i vagnen. Hon sover djupt efter veterinärbesöket.

Det verkar vara med tveksamhet som hon lämnar vagnen  när vi kommit till Bro.

Men då hon verkar ha fattat att hon är fri från dumstruten drar hon glatt iväg hemåt.


När vi kommit hem fick jag en chock när jag tittade henne i munnen. Hon verkar ha början till tandlossning för tänderna spretar åt olika håll.

Det är ofattbart att ingen av veterinärerna märkt detta då hon faktiskt har sövts 3 gånger.

    

Av Yvonne Andersson - 23 april 2012 18:00

Det är förfärligt jobbigt när våra hundar måste lämna oss men de ger ju så mycket under sina liv så vi får ta det onda med det goda.


    VILA I FRID GOA NIKE      Madonna och jag kommer att minnas Dig länge. 

 

Av Yvonne Andersson - 23 april 2012 14:15

Tänk vad många skratt man får när man har hund.

Madonna gick omkring och muttrade och vad än jag gjorde eller gav henne blev hon inte nöjd.

Eftersom jag höll på att lista ut hur jag skulle näta in altanen lyssnade jag inte tillräckligt, men efter en stund förstod jag att hon ville ha ut sin bädd i det vackra vädret.

Jag bar ut bädden och ropade Madonna, men hon fanns varken ute eller inne.

Jag hann bli riktigt orolig innan jag fick syn på henne. Hon satt i Ört-pallkragen och fullkomligt ignorerade mig.

Jaa, jag hade ju gjort likadant en stund innan så jag fick skylla mig själv.


 
Av Yvonne Andersson - 21 april 2012 16:51

Det är alltså inte bara jag som reagerat på skräpet i vår miljö. Denna insändare fanns i Mitt i och den uttrycker ungefär vad jag känner.

 

 Samma vecka BUB fanns denna insändare.

   

I dag kom ett svar i veckans BUB och jag tycker att jag gjort allt som vi uppmanas till när vi vill ha hjälp, men vad hjälper det. Nu återstår det att skicka ett meil till Yvonne stein så får vi se om någonting händer. Hon håller iaf delvis med om att det kan göras mera och uppmanar oss innevånare att meddela när vi ser saker som kommunen bör åtgärda men det har jag gjort nu i flera år men får ingen respons. Får inte ens svar på mina meil utan bara att meilen vidarebefordrats till ansvarig.

Precis samma taktik som Regeringen kör med : Mycket snack men lite verkstad.

Smart nog har hon nu upplyst vår Hyresvärd att det blir inspektion så nu kanhända att de får ändan ur vagnen och städar upp runt hyreshusen, för att komma i bättre dager.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards