Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Lars Bergwik 1962-08-24 - 2012-07-02

Av Yvonne Andersson - 10 augusti 2012 21:30






Allt var så vackert, sorgesamt och andaktsfullt i Ingarö Kyrka i dag 10 augusti 14.30

 

Präst: Kristina Ljunggren

Sångsolister: Matilda Wahlund och Bengt Nordfors (Lasses Sångpedagog)

Orgel: stefan Själander      

Piano: Jacob Piamorex Moscovicz

Kör ur opera Vox under ledning av Miguel Ramos: Cecilia annerholm, Cathrine Setterberg, Natalia Usmanova,

Stina Lindberg, Victoria Palmer, Matilda Wahlund, Johan Hackman, Kalle Holmslet, Erik S O Johanson,Lukas Ljungqvist, Bengt Nordfors.


En kör ur Opera Vox  sjöng Evert Taube, Så skimrande var aldrig havet


Annas kompis Anna  läste denna vackra dikt:

När du saknar mig
gå till stranden
och jag skall vara där
Jag blir det salta havet
som svalkar ditt
av sorg stela ansikte.


När du saknar mig
gå till skogen
och jag skall vara där
Jag blir den svala vinden
som smeker bort
dina tårar matta av sorg.

När du saknar mig
gå till ditt inre
och jag skall vara där
Jag blir ditt hjärtas röst
som ger dig styrka
att orka leva utan mig.
Okänd författare.      


 


Nu har vi tagit avsked av Lasse, Lars på hans namnsdag.

Ingarö Kyrka var helt fullsatt, folk satt och trängdes i raderna längst bak och kören däruppe hade inga sittplatser, vilket är förståeligt eftersom han satte spår hos alla som träffade honom.

Lasses oräddhet för att bryta mönster, sina många intressen och nyfikenhet att prova på ovanliga saker runt om i världen gav honom många vänner och många av de som deltog påminde mig om många härliga och roliga minnen mitt i all sorg.

Jag fick också träffa Anki, Lasses kusin igen, vilket kändes bra.

När hon bodde i Italien var vi och hälsade på henne i Senigallia 1990 och efter det har jag bara träffat henne kort en gång då Lasse spelade i Trollflöjten med Opera Vox.

     

Detta hjärta från oss till Lasse består mest av Kinesisk Kärleksört, lite slingor av Två hjärtan på en tråd, en kvist Rödbladig Silverax och några Rosor.   

 

Lasses syster Anna hade sammanställt detta underbara minnesalbum med Lasse, som vi alla fick ett exemplar av under Minnesstunden efter begravningen. 

 

           

   

Barndomsvännerna berättade många roliga händelser som de lekt som barn, upplevde som tonåringar och om Adolf Fredriks. mm. mm.

Många av deras eskapader har jag ju hört Lasse berätta om, så det var underbart att få höra dem ifrån andra.

 

klick på bilderna förstorar dem 

                      

Anna o UllaStina    Emil o Nicklas       Anna                   Några av vännerna

 

Bengt Nordfors och Christian Chippih Lindström, sjöng Evert Taubes "Till Havs" för Bosse som fyllde 80 år i början av augusti. Dom gjorde den i Lars ställe för den brukar han sjunga vid alla födelsedagar på Ingarö.

 


 


De ger i alla fall en hint om hur vi gladdes över att fått lära känna den originelle, mångsidige, varmhjärtade, tolerante, skönsjungande, och idogt sångtränande mm. mm. mm.  Lasse.

 

Björnes minnen är den videon där man hör ljudet bäst.

 
 


Staffan stod för långt borta så jag kunde inte höra allt.



  

Susanna och jag gick ner till kullen för att titta på alla vackra blommor.

 


I Lasses FaceBook-logg finns följande att läsa. Fint gjort.

 

 

I Denna bild ser jag Lasses kärleksfulla ögon och hans ljusa själ.

                  

 

                      PUNKT
 

 


 
 
Ingen bild

Anita

12 augusti 2012 17:35

Så fint du gjort

 
Ingen bild

Paul Bakker, Australia

20 juni 2014 12:16

I only knew Lars for about a year, but he made a big impression on me. A great guy, very interesting and deep. I was shocked to hear that he'd passed away.. I always expected to meet him again one day. Farewell mate, and rest in peace. Or maybe see you on the other side!

Paul

 
Ingen bild

Anna

12 augusti 2014 11:58

Tack Yvonne för allt det fina du lagt upp❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards