Alla inlägg under oktober 2012

Av Yvonne Andersson - 31 oktober 2012 13:30

Diezel har den mjuka kamoflagedräkten på sig i dag och den verkar skön. Himmelen har inte ett moln, ännu.

Av Yvonne Andersson - 29 oktober 2012 13:30

Denna årstid spökar alltid mina diskbråck fast litet tidigare än vanligt detta år. Även vintern har ju kommit tidigare i år så det har säkert något samband.

Med massagestolen och värkkrämen håller jag smärtan under kontroll och börjar känna en liten förbättring nu.

I några dagar har jag haft klåda på höger öga och har trott att någon ögonfrans har växt åt fel håll, men i kväll tittade jag ordentligt och hittade en stot vätskefylld blåsa på ögonvitan.

Jag känner igen symtomen och det brukar gå över på någon vecka.

Enligt wikipedia beror det på en fysisk skada eller allergi mot något ämne.

Av Yvonne Andersson - 27 oktober 2012 13:45

Kostdoktorn har svaret så vi behöver inte köpa billiga otestade sorter.


Test av D-vitamin

Av Yvonne Andersson - 26 oktober 2012 15:00

I går kväll kom första snön denna höst. Åke och Madonna verkade gilla läget ganska bra.

I dag gick vi till skogs för det blåste så kallt ute på gångvägarna. Vi kände oss iaf säkra på att slippa Orm.

Av Yvonne Andersson - 23 oktober 2012 22:15

Till Åsa

 
Har varit hos Åsa på Knåll o Tått för att klippa mig kort. Mössan sitter mycket bättre på plats då.
Hon var som vanligt glad och vi har så mycket att prata om.
Nu har hon äntligen blivit av med sin jobbiga granne i Uppl.Väsby
Till denna salong brukar hundarna få följa med men i dag fick dom stanna hemma för jag behövde handla på Konsum för att fylla på Kokosoljeförrådet.
Nu behöver jag bara klippa mig en gång till i år och det blir i mitten av december.
Så här ser jag ut medan  jag väntar på tåget hem.
 

Av Yvonne Andersson - 23 oktober 2012 15:00

Hämtat ASUS en för den har Operativsystemet Vista vilket passar bättre till EasyCAP än mitt Windows 7 som har 64 bitar.

Susanna visade mig hur jag ska använda Instagram på min Android så hon fick posera för den första bilden.

Hos Susanna får Madonna vara på köksbordet. Det ser hon som självklart eftersom katterna får det.

I regnet på Kungsängens perrong i väntan på tåget. Här visste vi inte vad som väntade oss i Bro.

När vi kom till Bro öppnade sig himlen och regnet bara vräkte ner så vi sprang till bussen.

När den kvinnliga chauffören startade bussen hörde jag en smäll och förstod instinktivt att bussen inte skulle starta mer.

Ändå försökte hon att starta om och om igen. Hon var ute och fixade med dörrarna men ingenting hjälpte så jag gick fram och berättade för henne att hon hade ett felmeddelande på takskylten.

Hon sa sig inte ha hört någon smäll och den stackaren var så nervös. Efter 8 minuter beslöt jag mig för att lämna skutan så vi gick ut i skyfallet.

Gatan var som en strömmande flod så först ville inte Madonna gå, men efter en stund sprang hon, ja nästan simmade motströms.

Väl hemma fick jag vrida ur mina kläder och blåsa Madonna torr.

Av Yvonne Andersson - 23 oktober 2012 15:00

Bakade Oopsies och gjorde några små pizzor.

Recept: Separera 3 ägg och vispa vitorna hårt.

Gulorna vispas tillsammans med 85 gram Philadelphiaost och vänds ner i vitorna

Klickas ut i 12 högar och gräddas i 150 grader i ca 25 minuter.


                                   

Medan jag gräddade bakverken kom jag på att jag stängt av meddelandeljuden på mobilen. Nu fick jag se att både parkasen och ny EasyCAP kommit till ICA redan i går, så jag gick och hämtade paketen.


När jag var vid bankomaten såg jag att Apoteket hade gratis Drop in för Manikyr så jag gick in till Fenix och anmälde mig.

Det skulle dröja 20 minuter till min tur så jag hann precis hämta mina paket.

Så här blev resultatet trots att jag inte orkade vänta tills det torkat helt.


Det allra bästa i dag var ändå Parkasen. Den passade precis och verkar varm och go så jag är mycket nöjd.

CoolStuff verkar vara en mycket bra firma.

När jag berättade för dem om problemen med EazyCAP skickade dom mig en helt ny och nu funkar det problemfritt, förutom att själva ASUS-en har så lite minne att jag måste dela upp inspelningarna, men det är OK att göra.

Av Yvonne Andersson - 22 oktober 2012 22:30

Diskbråcket spökar

 
Har sovit dåligt i natt för nu är det den årstid då mina diskbråck gör sig påminda. Denna gång är det det nedersta som hindrar mig från att nå ända ner till marken utan smärta. Kommer att vara extra snäll mot mig själv den närmaste tiden genom att inte sitta på någon annan stol än massagestolen. Har varit sittande allt för långa stunder medan jag digitaliserat banden så jag har delvis varit beredd på detta.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards