Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Yvonne Andersson - 16 februari 2011 09:30

Var till Hyresgästföreningens årsmöte i går och nämnde för en av de närvarande där, att jag var så upprörd över att några släpper in sina hundar om kvällarna, på det inhägnade dagiset här bredvid. Hon svarade att de inte har någon annanstans att låta dem springa lösa. 

VA? Hur kan ni vara så idiotiskt tanklösa, svarade jag. Tänker ni inte på barnen?

Hon ville inte ändra på sina vanor men jag lovade att polisanmäla dem nästa gång som jag ser dem där. Jag häpnar över att dem jag berättar det för verkar veta om att det pågår men ingen gör något.

I somras såg jag ofta 2 Schäfrar där på gården men tänkte då att det var vaktbolagets. Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att det var en hundrastgård under sena kvällar.


Jag fick inte tag i Rektorn så jag har nu meilat till Kommunen om att de måste åtgärda detta egenmäktiga förfarande. Sätt åtminstone lås på grindarna och sätt upp stora skyltar vid daghemmen och skolorna om hundförbud och att överträdelser beivras, för snödrivorna på skolgårdarna är gula av kiss. Och vem vet när dvärgbandmasken kommer hit.


Det verkar som om folk här i Bro är helt uppgivna och handlingsförlamade vad gäller hundskit och sopor i området. Soppåsar ligger nämligen slängda litet överallt trots att det finns hur många sopnedkast och soprum som helst.


Den 1 Juli ska det bli böter på nedskräpning så jag funderar på att kraftigt utöka min inkomst genom att fota eller filma dem som "tappar" sitt skräp, sin hundskit och sina fimpar. Sedan kan jag antingen anmäla dem eller kanske utöva utpressning.

(Förr hade man med sig en liten hopfällbar askkopp i fickan då man var i naturen och tog med sig fimparna hem, liksom att man plockade med sig sitt egna skräp)

Det är dags att införa en ny HÅLL SVERIGE RENT- KAMPANJ.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards