Inlägg publicerade under kategorin Familjen

Av Yvonne Andersson - 10 april 2011 08:00

Må Du få en lugn och skön födelsedag.

Av Yvonne Andersson - 27 mars 2011 18:30

Haft det så mysigt när jag har haft Nicklas på visit,

då jag har fått höra hans semesterupplevelser och vi

åt Biff Bourgogne.

Av Yvonne Andersson - 31 januari 2011 21:50

Klicka på denna länk varje dag och rösta på Susannas bild.

Av Yvonne Andersson - 4 december 2010 11:30

Oj vad tiden går fort, och det märkliga är att den verkar accelerera med åren.

Kl. 11.25 för 67 år sedan föddes jag på Frösön.

3 månader senare, i mars 1944 då detta foto togs, var det mycket snö i Halån, fast jag minns inte det utan såg det i ytterkanterna på detta foto.

Av Yvonne Andersson - 11 november 2010 12:02

Har varit ut och köpt Julklappar och 2011-kalender och 3 par mjuka, tunna, varma halvstrumpor till mig själv.

Det bästa med att åldras är att man äntligen lärt sig att gå efter sin magkänsla, och att seja ifrån när man tycker att någon beter sig galet.

Jag hade planerat att åka till Jakobsberg men kände efter om det var nödvändigt och det var det inte, så jag ändrade mig då jag satt på tåget dit.

Steg av i Kungsängen och alla mina ärenden gick lätta och hela resan tog mig bara en dryg timme.

I morse rastade jag Madonna mycket tidigare och kom ihop mig med två Schäfer-Hussar.

Den förste såg att jag iakttog när hans hund gjorde en stor hög så han stannade och stod kvar. Han trodde nog att jag skulle gå förbi men jag stannade och tittade och då ingenting hände frågade jag om han behövde en påse.

Skit i det sa Hussen, Djävla Kärring kallade han mig men jag sa bara, Väx upp.

När jag var vid Centrum stod en annan Schäfer och lämnade ifrån sig en stor hög. Hussen genade över gräsmattan när han såg att jag tittade. Då ropade jag plocka upp efter Dig. Han tände på alla cylindrar och skrek "Djävla tjat, jag ska". Jag svarade: varför blir Du då så arg och jag kommer att fortsätta tjata när jag ser hur Du smiter.

Vid Kungsängens station fick jag öva på civilkuraget igen, för medan jag väntade på bussen ser jag hur ett gäng unga killar kastar ner isklumpar på perrongen och på tågtaket. Då sprang jag ut från stationen och bad dem lägga av för de kunde ju skada både tåg och människor. När jag kom innanför dörrarna igen sa ett par:bra gjort men Du kan ju åka på stryk. Sedan när jag satt på bussen satt både ynglingarna och paret där.

Jag log mot killarna och de log tillbaka. Jag tror att dom gör ogenomtänkta saker bara för att få uppmärksamhet och då struntar dom i om den är negativ.

Av Yvonne Andersson - 6 november 2010 18:00

I går kväll, i kväll och i morgon kväll kommer 14 ljus att brinna i och utanför min inplastade altan.

De lyser för de närmaste släktingar och vänner som jag saknar i mitt liv.

Altanen fungerar fint som extra kyl och frys under vintern.

Av Yvonne Andersson - 22 juli 2010 13:15

I går var det en sådan där, extra bra dag.

Jag tackar därför trefalt för allt som jag fick i går.

På förmiddagen fick jag två flaskor Vin i gåva, av Anki och Östen. Ett rött och ett rose´.

På dagen kom Susanna med min efterlängtade Backspegel till cykeln. Märkligt att inte alla mackar och cykelaffärer saluför dem, för det är ju en fantastiskt billig livförsäkring. Särskilt för barn och oss 60+. För 27 år sedan då jag bodde i Umeå och skulle på cykelsemester söderut, med en massa packning, införskaffade jag två backspeglar, för att känna mig säkrare på vägarna. Tyvärr blev den cykeln stulen och sedan har jag varit utan sikt bakåt:)

Med åldern blir jag inte precis mjukare, så jag har fått lita på att bilarna inte kör på mig, när jag räckt ut armen i god tid innan jag svängt. Insåg att det beteendet var för riskfyllt och kunde vara med livet som insats, men nu känner jag mig trygg på cykeln, igen.

På eftermiddagen begåvades jag med en Cooler av Lisbeth. Denna lilla apparat fylls med vatten och speciella isklampar. Coolern har flera finesser, som swing, cool, timer och olika styrkor för att kyla luften. Den har fjärrkontroll och i natt satte jag den på Mode där den varierar utblåsen. Eftersom Madonna inte lidit av värmen och väckt mej i natt, så har jag sovit i 8 timmar utan att vakna på hela natten. Apparaten är så pass tyst att den inte har stört nattsömnen.

Av Yvonne Andersson - 15 juli 2010 17:00

Både Madonna och jag fick en glad överraskning när Susanna plötsligt stod vid grinden.

Hon hade cyklat ifrån Kallhäll, en sträcka på 13,6 km och det var kul att umgås en stund.

Vi cyklade en bit bort och besökte Outlet, Fliesbergs och Karlssons där Luft- konditioneringen var helt OK.

Sedan cyklade hon ytterligare 13,6 km med nyinköpta  2 par schorts och 2 deodoranter "without white marks".

På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.