Alla inlägg den 28 december 2008

Av Yvonne Andersson - 28 december 2008 21:33

Min hund blev skrämd av jägare för två år sedan  ute på vårt lantställe.

Men nu i kväll blev hon fullkomligt chockad när tre bomber briserade bara ett 100-tal meter bort.

Jag har lärt mej att negligera när hon blir orolig så det gjorde jag.


Men, nu en timme senare ligger hon fortfarande och trycker under ett bord så nu har jag bestämt att vi åker och tillbringar Nyåret ute på landet för där får ingen smälla av fyrverkerier eftersom korna går ute.

Dessutom ringer jag till veterinären i morgon och ber om lugnande till henne för det är svårt att se henne plågas så.


En annan sak som oroar mej är att hon även börjat bli rädd för buller i huset. Jag tror att det är någon som har nån träningsmaskin som dundrar förfärligt. Det hörs som om en stor järnkula rullar över golvet ovanför.


Det är svårt att lokalisera oljudet, men så fort jag gjort det kommer jag att gå och tala med dom om det.

Om de gör det om dagarna är det väl OK men vissa nätter börjar dom vid 01-tiden och bullret pågår ibland ända till 04-tiden.

Hunden märker väl att jag är upprörd och då omvandlar hon det till rädsla, så jag måste vara behärskad för hennes skull.

Av Yvonne Andersson - 28 december 2008 21:31

Hej!

Jag tänkte börja min första blogg 1 januari 2009, men varför vänta.

Nu är jag på G.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards