Alla inlägg den 29 december 2008

Av Yvonne Andersson - 29 december 2008 10:11

Du Eva undrade vad mina grannar gör om natten.


Ja inte älskar dom iaf, utan de låter sina barn springa runt med dockvagnar och gåstolar ända fram till 04-tiden.

De vuxnas hälar dunkar i golvet då de skyndar till sina träningsmaskiner som dånar och smäller. Dessutom dundrar hela huset då de verkar vara kedjerökare med trög balkongdörr.


De saknar totalt medvetenhet om att deras golv är någons tak.

Om det gick att avgöra om det är de som bor till höger eller vänster eller rakt ovanför, kunde jag knacka på och upplysa dem om saken.


Häromdagen träffade jag en granne som anmält störning och 2 dagar senare tog den skyldige grannen struptag på henne. Efter att hon gjort polisanmälan för misshandeln har hon aldrig behövt träffa dem igen.


Om det förtsätter efter helgerna får jag tala med min husvärd, för jag behöver få sova utan öronproppar.

Av Yvonne Andersson - 29 december 2008 09:46

När vi besökte veterinären i kväll sprang Madonna in frivilligt (vilket inte hänt på 5 år) eftersom det small till höger och vänster där utanför.


Väl därinne gömde hon sig under britsen där hon låg hässjande, skakande och gnyende. Och, hon var inte ensam, för där fanns många rädda vovvar eftersom veterinären har paketpris på hjärtundersökning inkl. några lugnande Nozinan.


Man kan ju bara undra hur de vilda djuren i skogen och fåglarna i träden har det under denna terrortid.

Eftersom Madonnas tryggaste plats verkar vara i bilen så ska jag värma upp den och dra ut på en tur under den intensivaste tiden runt midnatt. Skumpan får vänta detta år.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards