Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2010 14:43

  I år startar sådden 2 dagar senare än 2009.


I går var jag till ICA för att köpa EKO-jord och så-jord som de reklamerade för i sitt blad.

Men, som så många gånger förr har inte vår närbutik hemma det som utlovats, och de verkar inte bry sig om att man klagar heller, så de får skylla sig själva om jag mer och mer går till Willys för att handla.

Willys här i Bro är väldigt bra, de tar genast hem de ekologiska varor som jag efterfrågar och dom har stort urval numera.

Dessutom har Lammköttet där mycket låga priser, tack vare att vi har många ifrån sydligare länder som köper mycket av det köttet. Tackar för det.


Tillbaka till jord och sådd nu. Hittade i dag en påse med litet såjord i mina gömmor, så jag har iaf fått ner Alpmartornet, Lobeliorna och några tomater i sina små krukor nu, och det känns underbart hoppfullt att det snart är vår.

I och med att de små fröerna börjar visa sina små gröna hjärtblad känns drömmen om vår och sommar mycket verkligare. Snart så.

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2010 14:39

 

Denna årstid behöver inte solen skina för att dagen ska vara vacker.

Ren, vit snö är väl en skönhetsupplevelse så god som någon.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards