Alla inlägg under februari 2011

Av Yvonne Andersson - 25 februari 2011 22:00

 

Susanne och jag åkte till Jakan för att se Änglagård III och vi gillade den, båda två.

Otroligt nog så hade vi hela salongen för oss själva. Därför kunde vi snacka som om vi vore hemma och såg på .

Vi åkte också förbi hos Susanna så vi fick byta lite prylar och jag fick ett till par av de mjuka gröna brallorna.

Jag känner mig fortfarande glad efter sena kvällspromenaden.   


Nu ska jag försöka sova trots att jag har en ihållande klåda på högra sidan av bålen och på insidan av vänstra armen. Iiitcc......

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2011 22:24

Det sker omflyttningar i huset. Vesterberg o Engström längst uppe till höger som försvann för mer än 1 månad sedan hade hyrt i andra hand av hennes Mor, och nu har den Modern bytt lägenhet med Puumalainen o Pettersson som bor längst uppe i mitten, rakt ovanför mig.

Känhända blir det lugnt och skönt i huset efter 1 mars då de elefantfotade i etagevåningen flyttat ut. Det ser vi alla fram emot.


I dag för 2 år sedan hade jag en slöar-dag enligt min blog.

Tänk att det varit likadant i dag men jag förstår iaf orsaken i år.

Av Yvonne Andersson - 22 februari 2011 14:48

  Är det ledgångsreumatism som börjar så här?

Värk och svullnad brukar ju vara liksidigt då, men jag får väl se i morgon om även mitt vänstra lillfinger drabbas. Kusligt att fingret bara böjt sig mer och mer sedan i morse men jag har inte ont just där.

Förra året var det -27,2 på morgonen så det var kallare då.

Av Yvonne Andersson - 21 februari 2011 18:30

Fick Madonnas mat från Foderbilen i dag och helt gratis fick jag dessa 5 böcker som Hundcoachen Fredrik Steen skrivit.

Alltid lär man sig något.

Av Yvonne Andersson - 21 februari 2011 16:41


Hej
Först vill jag be om ursäkt om jag varit svår att nå på telefon.
 
Det är självklart beklagligt att det finns hundägare som inte tar sitt ansvar. Särskilt om de släpper in hundarna på en förskolegård.
Jag ska se över detta. Skyltning är väl en bra ide att ta till.
Jag tackar dig dock för att du tar ansvar och säger till dessa personer trots att du blir bemött på ett otrevligt sätt.
 
Med vänliga hälsningar
Ulrika Linné, Förskolerektor för Västra Bro förskolor

Av Yvonne Andersson - 21 februari 2011 14:45

 

Åkes Matte behövde röntga lungorna i dag så Åke har varit med oss.

Han och Madonna sprang runt i snön litet och på honom fastnade inte många snöflingor medan Madonna måste sopas både runt skägg och tassar.

Av Yvonne Andersson - 20 februari 2011 11:00

 

Just det.

I natt har det varit -21,7.

Därför letade jag fram min ansiktsmössa, vilka några kallar för "burka" eller "rånarluva".

Den är hur som helst jätteskön för ansiktet, särskilt för nästippen. Madonna fick ha på sig den fleesefordrade overallen så vi kunde faktiskt gå den längre promenaden i dag, trots kylan.

Av Yvonne Andersson - 19 februari 2011 13:08

 

I natt har det varit -20,9 grader och enligt min termometer är det årets kallaste natt på min gård.

I morse fick Madonna göra sina behov på uteplatsen men det är OK för henne bara hon kan komma upp i snödrivan vid trädet i bortre hörnet.

När tempen ökat till -17 tog vi en skön promenad i solskenet.

I natt var det ju fullmåne och det brukar ju höra ihop med kyla.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards