Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Yvonne Andersson - 14 oktober 2011 16:45

Nu har jag plastat in altanen, vilket känns som att jag går i ide för 5 månader framåt. Hittills har hösten varit riktigt härlig men nu får snön snart komma och göra omgivningen ljusare.

Det mörknar väldigt tidigt just nu och lördag den 29 oktober kommer mörkret ännu tidigare på eftermiddagarna.

Jag skulle vilja att vi gjorde som ryssarna. I år gör dom om sommartid till normaltid så de beöver inte hålla på att tjafsa med sina klockor mer och får ljusare eftermiddagar året om.

Sådana här e-böcker kommer jag att ägna mig åt en hel del i idet. Jag kommer också att ha det gott i idet med Madonna och Diezel liggande vid min sida medan jag läser.

Skön musik och en massa värmeljus kommer också att höja mysfaktorn.

Nu önskar jag bara få full värme på elementen, för som det är nu måste jag sätta på infraelementet 15-30 minuter om kvällarna.

På min gård har det inte varit under 1,3 grader ännu men utanför mitt staket har jag sett frost i gräset.





Av Yvonne Andersson - 14 oktober 2011 07:30

Min goa lilla   gumma sov djupt när jag la en liten bit oxfile´ framför hennes nos. Hon trodde nog att det var en dröm  


 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards