Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Yvonne Andersson - 4 juli 2012 17:20

Förra året var jag och hämtade 4 jordgubbsplantor hos Anki och Östen eftersom dom skulle flytta. Nu börjar de ge frukt. 

Åt den första i fm då jag råkade se något rött som skymtade till. Efter några timmar hittade jag en till stor och mogen och den delade jag med Madonna.

Nu försöker jag hålla hemligt för henne var dom finns annars kommer hon att skörda dem själv och då blir det så rörigt med uppdragna plantor osv.

Nyss åt vi upp gubbe 3 och 4 och förvånas över hur snabbt dom mognar.

 

Beslutade nyss att ha bara jordgubbar och så de 2 Rugensmultronen i denna pallkrage nästa år, så nu blir det utflyttning av de örter som nu finns där. Det är Oregano, Piplök, Gräslök, Salvia, Citronmeliss, Timjan och Persilja. Jordgubbarna revar sig villigt så nya plantor finns att använda. Kul med nya projekt.

Av Yvonne Andersson - 4 juli 2012 12:05

          


Moa lär sina kompisar hur man umgås med hund och de övervann sin rädsla men till sist ville alla hålla i Madonnas koppel  så jag tog henne och gick hem.

    Kan jag tro mina ögon?   Joodå.   

Äntligen händer de saker vi blev lovade under politikerpromenaden.

Visserligen skulle dom börja borta på Fasan-och Örn-stigen men de har väl efter alla klagomål förstått att vårt område som ligger närmast Centrum är mest angeläget att förbättra, för det syns mest för genomresande och är vårt ansikte utåt..

Tänk om alla som går runt och klagar till varandra gick direkt till källan med sin vilja då kanske det skett tidigare. Men. Bättre sent än aldrig.

Bilden visar hur det ser ut vid min port i går och i dag. Smart att sätta upp impregnerat och göra staketen glesare då de nu blir lättare att underhålla.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards