Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Yvonne Andersson - 15 mars 2013 18:13

I år är Påsken väldigt tidig. 28 mars är det skärtorsdag så i onsdags köpte jag ett påskris på Willys. Ett ris som är målat i lila och hade en påse växtnäring med för att det ska stå länge. Jag valde att inte sätta det i vatten så ingen behöver bli allergisk.

 

I går fick jag Tulpaner av Anita så nu är här riktigt Påskfint.

Av Yvonne Andersson - 15 mars 2013 17:26

 Solen strålar från en molnfri himmel så jag har suttit ute en stund i dag. Fast det är några minusgrader värmer solen ordentligt i lä.

Hundarna ligger nu i solen och njuter.   Vi firar 2 år med Diezel som daghund.  


Tidigare i dag sprang de på ett tunt lager snö uppe på skaren som ännu bär.

 Madonnas spår  Diezels spår 


Själv njuter jag också med kaffe och vispgrädde, samt drömmer jag om ett stort bestånd av Blå Bervallmo. Denna bild stal jag från FaceBook

 

Av Yvonne Andersson - 15 mars 2013 09:45

 Anita kom i går och vi hade en mycket trevlig middag, kväll, natt och morgon.

Nu kör jag digitalisering av VHS-band från Evelinas födelse och uppväxt. Många gamla minnen väcks till liv igen, när jag går in till köket för att kolla processen.

Ibland blir jag sittande och tittar en stund och minns hur mysigt de hade det i det lilla röda huset. Nyss påmindes jag om Candy som var deras lilla hund.

Har även hört och sett flera  av Tobias (numera Daniel) och Josefs födelsedagar. Önskar jag hade tid att sitta och titta hela tiden men det skulle ta många 10-tals timmar.



Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards