Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Yvonne Andersson - 17 april 2011 22:08

+16,2

Ännu en strålande dag med full aktivitet.

Madonna ser ut att undra om det ska vara så där rörigt bakom planket.

Där hänger bl.a konstiga krokar, som målats med Hamerite, på tork. Krokar från en gammal auktionslåda som har sparats i "kan vara bra att ha" lådan. Nu ska de sättas upp på väggen för att mina hängande tomatväskor ska få hänga på dem.

Först ska jag fråga Husvärden om jag får skruva upp dem på tvättstugeväggen, vilket jag tvivlar på. Är nog dumt att fråga men jag vill inte att de ska ha något att klaga på.

Sedan fick jag åka med Susanne och Moa till Jakan där jag köpte nya cykelväskor och en 5-positionsstol för att ha ute på plattorna.

När jag kommit hem fick jag besök av Lisbeth som fick inviga stolen. Madonna hoppade glatt upp i hennes knä (vilket hon aldrig gör i mitt).

Vi tog oss en fika och sedan var jag in till Carmen en stund för att hjälpa Tommy att fylla i några papper.

Ali, Cilla och Nadja kom också en stund och höll mig sällskap.

Dom är också så snälla, hjälpsamma och gulliga att det gläder mig att ha dem som grannar.

En annan positiv sak är att mannen som låtit sin hund förorena runt vårt hus nu har spaden med sig då han rastar hunden. Heder åt honom. Det lönar sig alltså att uttrycka sina åsikter.

Av Yvonne Andersson - 26 februari 2011 15:30

Kl. 07.00 i morse hade Nicklas 28 grader varmare än vad jag hade. Då var klockan bara 02.00 där så han hade väl inte ens gått och lagt sig. Hoppas han har jättekul och får uppleva mycket.

Av Yvonne Andersson - 9 februari 2011 15:00

Har besökt mitt favoritkonsum i dag. Jag hinner precis handla och åka hem igen inom 1 timme.

Vädret var underbart men jag antar att det är lugnet före stormen för mer vinter är visst på väg.

Av Yvonne Andersson - 29 januari 2011 13:12

Här är uppgifterna om var Nicklas befinner sig den 24 feb. till 10 mars. (Klicka på bilderna om Du vill se dem i förstoring.)

Han har jobbat och sparat hårt utan semestrar tills nu, så han är väl värd sin resa.

Det blir nog underbart för honom med två veckor i detta klimat.

Hoppas att inga Guantanamo-fångar simmar över till ön.

Av Yvonne Andersson - 8 november 2010 18:28

Här står Madonna och fryser medan vi står i Kungsängen och väntar på Pendeln till Bro.

(Nu har vintern kommit. I natt var det -9 grader och i morgon ska det bli 2 dm snö.)

Vi har varit i Jakobsberg till Vovvens lekis där Helena gjort finputsen då jag bara grovrakar vid trimningen numera eftersom damen blir så sur på mej och ger mej ögat då hon tycker att jag blir för påträngande.

Nu är klorna klippta, håret i örongångarna ryckta och håret mellan tramp-dynorna bortrakade.

I dag var det jättemånga hundar på dagiset och Madonna morrade litet då dom kom för nära. Dom tillhör ju en sammansvetsad flock så hon kände sig nog hotad då gruppen kom inrusande från sin promenad.

Hon lekte istället med en nytrimmad 1-årig (Tibetansk Tempelhund) vid namn Pepper, som väntade på sin Husse, och inte heller han tillhörde lekisflocken.

I dag var vi tidiga så det blev tid för lek medan vi väntade på Helena.

Av Yvonne Andersson - 10 oktober 2010 18:45

I förmiddags träffade vi denna underbara lilla 9-veckors Boerboel-valp som trots sin ungdom var större än Madonna. Helt ljuvlig iaf.

Här väntar vi på tåget som vi ska åka hem med, ifrån Kallhäll.

Vi har ätit Lammkött hos Susanna och medan jag cyklade till K-Rauta och köpte byggplast fick Madonna vara där.

Nu ska jag sy plastgardiner till altanen för jag vill inte längre ge natthärbärge till områdets katter.

Av Yvonne Andersson - 26 september 2010 19:29

Denna Limosin skjutsade mig till IKEA på förmiddagen. Jag behövde fylla på värmeljusförrådet och köpa Absorb till skinnsoffan men det var tillfälligt slut.

Vi gjorde även ett besök vid Susannas livsmedelaffär i Kallhäll. Det finns båt-och-trädgårdsprylar mm på övervåningen så den var vi ju tvungen att besöka.

Detta fordon stod på parkeringen.

Kanske en limosin från början av 1900:) Troligen något militärt.

Av Yvonne Andersson - 31 juli 2009 18:47

I dag har vi hälsat på våra sköna efterträdare vid Låsbo.

Så roligt att de trivs så bra där och de har gjort så fint på bottenvåningen.

Växtligheten har aldrig varit så yppig förr, pga  allt regn.

Det har regnat mera där i Juli än det brukar göra på 3 månader, så för bönderna har det inte varit optimalt precis.

Madonna har fått träffa 5 hundar i dag så hon är helt utslagen nu.

Jag har passat på att förse mig med lite fröer från mina gamla växter. tex Opiumvallmo, Pastellakleja och Toppklocka(byskvaller).

Även hos hyresvärden blev både hundar och människor glada över vårt besök.

På hemvägen var jag förståss och hälsade på i Tuna Trädgård där jag hittade en Hasselörtsplanta, vilken jag sökt efter i två år. Hasselört är en vintergrön växt som trivs i skugga så den ska få sprida ut sig under min Hägg.

På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.