Alla inlägg den 6 november 2010

Av Yvonne Andersson - 6 november 2010 20:22

  6-10 utklädda ungar ringde på dörren och skrek någonting som nog betyder "Bus eller godis".

Alla stod med stora plastsäckar och tiggde. Själva busandet står jag väl ut med men detta tiggande gör mig arg. Förra Påsken gav jag dem varsin clementin och de blev jättesura så nu får dom aldrig något mer av mig.

Mest eftersom jag ogillar de flesta Amerikanska traditionerna, då de mest är till för handlarna och jag ogillar att vi ska härma Am. i allt.


Jag sa till barnen att jag aldrig har godis hemma och så stängde jag dörren.


Tänkte att jag skulle passa på dem men glömde. Senare hörde jag att någon var i brevlådan men jag hann inte dit.


Efter någon timme ringde Susanne på dörren och frågade vad som hade hänt.

Dom hade inte fått ner ägget i brevlådan så dom hade kastat det mot dörren där äggets innehåll hade som exploderat och nu hade gulan börjat torka.


Medan jag städade tänkte jag: "hahaha, dom fick inte nöjet att höra mig skälla på dem, eller att få se hur jobbigt det var att få bort den halvt intorkade smörjan".

Jag kände igen några av dem så jag får väl seja Buuuhhh.... till dem då jag möter dem en och en:)


Förresten var väl Hallowen den 31 oktober.

Av Yvonne Andersson - 6 november 2010 18:00

  I går kväll, i kväll och i morgon kväll kommer 14 ljus att brinna i och utanför min inplastade altan.

De lyser för de närmaste släktingar och vänner som jag saknar i mitt liv.


Altanen fungerar fint som extra kyl och frys under vintern.

Av Yvonne Andersson - 6 november 2010 15:30

           

       2007          2008          2009         2010


Tänk så fort man glömmer. Inte minns jag att det var så mycket snö i november 2007. Men vad jag minns låg den inte kvar så länge, men jag åkte iaf skidor en gång.

Det var det året som jag bodde vid Låsbo hela året runt. Jag eldade björkved i köksspisen och kaminen om dagarna och briketter om nätterna så vi höll oss ganska varma. Dessutom hade vi ofta elektriska elementet påslaget. Tur att jag inte behövde bo där förra vintern för då hade jag nog fått elda så mycket att muren inte klarat det.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards