Alla inlägg den 11 november 2010

Av Yvonne Andersson - 11 november 2010 14:08

Kolla in hur gamla misstankar om vår föda, besannas mer och mer. Kostdoktorn har gjort intervjun.


http://www.youtube.com/watch?v=jJYUK0itd0o&feature=player_embedded#!

Av Yvonne Andersson - 11 november 2010 12:02

Har varit ut och köpt Julklappar och 2011-kalender och 3 par mjuka, tunna, varma halvstrumpor till mig själv.

Det bästa med att åldras är att man äntligen lärt sig att gå efter sin magkänsla, och att seja ifrån när man tycker att någon beter sig galet.

Jag hade planerat att åka till Jakobsberg men kände efter om det var nödvändigt och det var det inte, så jag ändrade mig då jag satt på tåget dit.

Steg av i Kungsängen och alla mina ärenden gick lätta och hela resan tog mig bara en dryg timme.


I morse rastade jag Madonna mycket tidigare och kom ihop mig med två Schäfer-Hussar.

Den förste såg att jag iakttog när hans hund gjorde en stor hög så han stannade och stod kvar. Han trodde nog att jag skulle gå förbi men jag stannade och tittade och då ingenting hände frågade jag om han behövde en påse.

Skit i det sa Hussen, Djävla Kärring kallade han mig men jag sa bara, Väx upp.


När jag var vid Centrum stod en annan Schäfer och lämnade ifrån sig en stor hög. Hussen genade över gräsmattan när han såg att jag tittade. Då ropade jag plocka upp efter Dig. Han tände på alla cylindrar och skrek "Djävla tjat, jag ska". Jag svarade: varför blir Du då så arg och jag kommer att fortsätta tjata när jag ser hur Du smiter.


Vid Kungsängens station fick jag öva på civilkuraget igen, för medan jag väntade på bussen ser jag hur ett gäng unga killar kastar ner isklumpar på perrongen och på tågtaket. Då sprang jag ut från stationen och bad dem lägga av för de kunde ju skada både tåg och människor. När jag kom innanför dörrarna igen sa ett par:bra gjort men Du kan ju åka på stryk. Sedan när jag satt på bussen satt både ynglingarna och paret där.

Jag log mot killarna och de log tillbaka. Jag tror att dom gör ogenomtänkta saker bara för att få uppmärksamhet och då struntar dom i om den är negativ.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards