Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Yvonne Andersson - 4 maj 2010 15:20

 

Tack Elin för att Du stannade och snackade vid grinden, annars hade jag glömt att det var i dag man fick vaccinera sig i Bro.

Jag hade antecknat det, men då måste jag ju läsa mina anteckningar också, vilket jag inte haft tid till för det blev en utedag i dag.


Klippt rosor och klematis och gödslat övrigt som inte ska ha surjordsgödsel. Dessutom har jag monterat nya fästen till hängrännan eftersom 3 styckna gick sönder när snön skottades ner ifrån taket.


TBE- vaccinet är nog det enda vaccin som jag tycker är nödvändigt.

Egentligen tillåter inte min kassa att göra det i denna restskattebetalarmånad, men hålet skulle nog bli oändligt mycket större om jag skulle få TBE.

Jag har haft hjärnhinneinflammation två gånger i mitt liv, och att göra vad jag kan för att undvika att få denna infektion igen, får kosta litet extra.

Dessutom är det 50:- i rabatt denna månad eftersom de inte vill att alla ska komma och vaccinera sig då semestrarna börjar, för då brukar det bli rusning.

Jag fick också en fästingplockare och en penna i present.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards