Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Yvonne Andersson - 14 maj 2010 21:30

Åke tar på sig flockledarrollen då han ser att det är fara å färde.

Två poliser lämnade sitt fordon och sökte någonting eller någon emellan husen på Fasanstigen.

De hade nog ingen aning om att vi 4 skumma typer var precis intill deras utryckningsfordon.

Av Yvonne Andersson - 14 maj 2010 20:28

 

I 3 dagar har jag hållit på att lasera pallkragarna och utökat beståndet med 2 till för att få plats med mera grönsaker och örter. I går sådde jag 5 olika salladssorter och mangold i en av de nya. I den andra ska jag plantera örterna som står i växthuset än så länge.


I den nedersta vänstra bilden ser man Skimmian som kan klara Zon 1, men jag har tänjt på växtzonen för den, med granris och löv. Dessutom går det någon sorts varma rör snett under denna pallkrage där även Blå Bergvallmo och Kungsängsliljorna trivs.


Gulsippan som jag fick av Sonja för 2 år sedan har spridit sig och den Brokbladiga Förgätmigejen verkar ha fått en bra växtplats.

Av Yvonne Andersson - 14 maj 2010 14:15

 

Förra året sådde jag Gojibär och trots att jag glömde täcka den så har 5 grenar överlevt den hårda vintern. Det kommer att bli spännande att se ifall den ger några bär.

I så fall kommer jag att känna mig rik för de är hutlöst dyra att köpa. När de skördas ska man ha vantar på sig eftersom bären missfärgas ifall man tar i dem med händerna.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards