Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Yvonne Andersson - 27 augusti 2010 18:09

I morse började jag förbereda för grindmonteringen som har varit en lång historia.

Hyresvärden kostar inte på reparationer av ruttnande staket osv. så i framtiden blir det nog mest Amerikansk Hagtorn runt gårdarna, eller några andra taggbuskar, för att slippa objudna gäster på tomterna.

Mina goda grannar Anki och Östen kom förbi och Östen sågade lättvindigt av de ruttnande grindstolparna. Om jag behandlar dem klarar de några år till.


Efter mycket tjat kom husvärden och inspekterade och godkände mitt grindbygge. Han berömde mig för jobbet, trots att han hade haft en massa tvivel innan han sett den, så nu är det bara monteringen kvar.

 

Om det här bostadsområdet kan jag snart skriva en bok, för här är verkligen inte händelselöst. Vid denna dörr har jag stått som nyckelvakt i två timmar.

Jag skulle lämna de avsågade stolparna till grovsoprummet men någon hade fifflat med låset så min nyckel fastnade och gick inte rubba.

Jag ringde den Akuta Fastighetsjouren efter att två män som passerade, misslyckats med att hjälpa mig.

Jouren hade så många akutare uppdrag så jag skulle få vänta några timmar.

När ingen kommit efter 100 minuter gick jag hem och hämtade mejslar och skruvade helt enkelt bort cylindern, men typiskt nog så kunde jag inte rubba den ena skruven för stjärnan i den var nästan rund.

Jag fick ännu en gång kalla på Östen som lyckades få loss eländet och simsalabim lossnade nyckeln. Tur att ingen ringde polisen.


Hö. bild: Medan jag stod och väntade så passade den där gubben på att pissa i gränden. Vad jag blir less på gubbarna som pissar där dom behagar fast dom har toalett inne. Revirmarkering som barnen och hundarna måste trampa i.

Av Yvonne Andersson - 27 augusti 2010 14:15

I dag har jag varit till Alle´gården där Mirjam mötte upp strax före 13.00

Vi var 5 som träffades men det behövs en till frivillig så jag föreslog Gunnie och hon ska ställa upp. Kul tycker jag.

Alle´gården är ett boende för dementa och nu börjar de med en ny försöksverksamhet.

En gång i månaden ska de ordna Cafe´kvällar med olika teman. Första temat blir SydAmerika så det är synd att jag gett bort min Sombrero.

Det blir bl.a Panflöjtsmusik och lite Poesi som underhållning.

Anhöriga får också vara med och det blir SydAm. plockmat och goda drycker.

Jag ska jobba som volontär under dessa kvällar som ska ordnas 1 gång / månad under detta första år. Till första kvällen lovade jag att baka två kakor.

Jag bad om recept från SydAmerika och det ska ordnas.

Av Yvonne Andersson - 27 augusti 2010 09:34

Låt Dig inte luras av all reklam för läsk och sådana här drycker. Det är alltid att spela rysk roulette med Din hälsa. Den bästa drycken är alltid VATTEN.


http://www.kostdoktorn.se/

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards