Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Yvonne Andersson - 31 augusti 2010 08:30

  ÄNTLIGEN!                            

Efter 3 månaders väntan har jag nu fått byta mitt mobila bredband till fast.

Men! Tro inte att det varit lätt.

I maj uppgraderade jag mitt Mobila bredband till Large för jag behövde både snabbare trafik och fler GB / månad, men det har inte fungerat så bra (om jag inte satt på altanen förståss, men där blir det nog för kallt att sitta i vinter) och efter många timmars förhandlande fick jag till sist byta till Fast, utan att betala bindningstiden till november 2011.

Glad i hågen tömde jag bokhyllan och vitrinskåpet på allt innehåll. Det fattades nämligen 3 mm mellan hyllan och väggen för att få in kabeln till antennuttaget så den var tvunget att flyttas. 

Först täljde jag bort baksidan av hyllan men det fattades ändå 1 mm.

Pust och stön.

Antennen passade inte i uttaget så jag ringde supporten. Det visade sig att det behövdes en adapter eftersom jag bara hade 2 hål i väggen.


Fick tålmodigt vänta nästan en vecka men då jag hämtade ut paketet visade det sig innehålla en likadan kabel som jag redan fått.

Supportsamtal igen och efter någon dag kom den lilla adaptern i brevlådan och nu skulle det väl äntligen funka.


Men icke sa Nicke. Ringde supporten ännu en gång och nu fick jag snacka med en kille som visste vad han talade om.

Alla i hela Sverige har 3 hål i väggen förutom några enstaka hushåll i Gamla Stan´ så det borde ha skickats en montör istället för adapters till mig. Antagligen var dom borta dom som bodde här när det installerades i huset och därför blev jag utan.


I dag kom då äntligen möntören och jag var tvungen tömma hyllor och vitrin ytterligare en gång. (jag kunde ju inte låta grejerna stå framme eftersom här råder kompact living och rörmontörerna skulle komma och fixa med element mm i förra veckan)


Nu är iaf allt på plats men lite glaskross blev det förståss.  

En brun gammal Moscatellkaraff som var ett minne från Mallorca 1976 gick i 1000 bitar så nu slipper den stå och samla damm.


Nu har jag varit upp på vinden och hämtat en trådlös telefon som jag ska installera till bredbandet i morgon. Får väl se vad som händer då.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards