Alla inlägg under oktober 2011

Av Yvonne Andersson - 14 oktober 2011 07:30

Min goa lilla   gumma sov djupt när jag la en liten bit oxfile´ framför hennes nos. Hon trodde nog att det var en dröm  


 

Av Yvonne Andersson - 12 oktober 2011 09:28


Detta youtube-klipp visar jag minst var 3:e månad för jag tycker att det är så positivt.

Vi som har våra armar och ben i behåll glömmer att vara tacksamma över det i vår egofixerade värld .

Vi gnäller över minsta lilla krämpa istället för att leva i nuet och vara nöjda med våra liv. Våra begränsningar sitter bara i skallen.


Av Yvonne Andersson - 11 oktober 2011 18:08

Nu är båda mina frysar rengjorda och uppdaterade. Det är tryggt att veta vad jag har för mat att ta till. Klarar mig minst 3 veckor på det som finns.

Denna frys öppnar jag 3-6 ggr om dagen så den behöver avfrostas ganska ofta.

Att jag öppnar den så ofta beror på att jag måste ha en isbit i kaffet så det blir drickvänligt (kokosfettet gör kaffet extra hett) och så tar jag fram mat varje kväll till dagen efter.


 

Av Yvonne Andersson - 11 oktober 2011 14:00

ÄNTLIGEN!

Jag har saknat min kära fleesemössa i 3 år nu och jag har köpt massor av andra mösstyper  men ingen är så bekväm och skön som fleesemössan jag glömde på bussen den första vintern som jag bodde här i Bro.

Jag har under dessa år sökt i sportaffärer, på nätet och överallt men ingen har kunnat mäta sig med min gamla. De som jag har hittat har alla haft märkes-tryck men jag gillar inte att bära omkring med reklam på mina kläder.

I dag när jag åter sökte på nätet, hittade jag den plötsligt och den är dessutom på rea så jag köpte 2 styck på en gång. En grå och en svart. Hade också velat ha en röd men den röda färgen passar inte ihop med de röda kläder som jag äger.

     

Firman som säljer den heter Lands´End

Av Yvonne Andersson - 10 oktober 2011 18:45

Dessa bilder har Karin skapat med en app i sin iPhone och skickat som mms till oss.

     

Av Yvonne Andersson - 10 oktober 2011 17:00

Susannes glädje beror på att hennes plånbok som stals i torsdags har hittats i träningslokalen där den försvann. Den hade hittats instoppad bakom rören under tvättstället på toaletten och alla korten var kvar men de ynka 18 kronorna som funnits i den, var stulna. 

Sopan som stal den blev tack och lov filmad så jag hoppas hon får sitt straff. Hon bör få lida lika mycket som Susanne gjort under dessa dagar.

Alla samtal, ilska, misstro, besvikelse och negativa tankar som upptagit så mycket energi för henne borde få slå tillbaka som en bumberang på den skyldiga. Kom just på att nu är det för sent att ta fingeravtryck.

Av Yvonne Andersson - 10 oktober 2011 09:07



Diezel har fått nytt foder i helgen. Detta foder verkar vara lika bra och naturligt som Orijen vilket Madonna äter.

Eftersom detta foder inte heller innehåller någon säd, majs, glutamat, onaturliga konserveringsmedel eller andra konstigheter, kan han nog inte få någon bättre kost, så hans svällda mage kommer nog att krympa och därmed lugna ner sig så han inte behöver känna sånt sug efter gräs.

Det kommer bli spännande att se om det blir någon förändring. Det enda extra som behövs för att bli optimalt är ytterst lite Omega3 så det balanserar upp det litet högre Omega6-innehållet.

     


ACANA LIGHT & FIT

För att uppnå optimal kroppsvikt, överviktiga hundar behöver en kost som är proteinrik för att ge bra muskelmassa och tillfredställa aptiten, lagom med fett för att underhålla hud samt en låg nivå av onödiga kolhydrater som ger kroppsfett.

För att ge bra muskelmassa är Acana Light & Fit fyllt av förstklassiga köttingredienser (55%) såsom frigående kyckling och hela ägg från våra lokala bondgårdar och lax från Vancuver Island – allt levererat färskt varje dag till vår fabrik aldrig fryst eller konserverad. Proteinrikt och kolhydratfattigt för att passa Din hunds naturliga kost.

Detta utmärkta ACANA foder är fri från råg, vete, majs och gluten (ingredienser som ofta associeras med matsmältningsproblem hos valpar), innehåller istället 20 % regional frukt, grönsaker och skuren havre från Alberta – hälsosam, lågglykemiska kolhydrater som är rika på betaglukaner och väl anpassad till Din hunds känsliga mage.

Ingredienser
Kycklingmjöl, havregryn, färskt kycklingkött, ärtor, kycklingfett, brun ris, färsk urbenad kungslax, naturlig kycklingsmak, färska hela ägg, soltorkad alfalfa, pumpa, kycklingbrosk, äpplen, morötter, betblad, tranbär, häggmistel, enbär, tång, blåstång, rödalg, kardborre, läkemalva, enbär, fänkålsfrö, kvanne, havtorn, cikoria, brännässla, hallonblad, mariamistel, myntablad, ringblomma, kamomillblomma, vitaminer och mineraler.

Konsveringsmedel: Askorbinsyra och vitamin E.



GARANTERAD ANALYS

Protein

35 %

Råfett

10 %

Växtråd

6 %

Kalcium

1.3 %

Fosfor

1.1 %

Omega-6

1.8 %

Omega-3

0.3 %

Glukosamin

900 mg/kg

Chondroitin

500 mg/kg

Aska

7 %


Kalorier
3450 kcal/kg.

Av Yvonne Andersson - 8 oktober 2011 18:19

        

Det är så fint väder i dag så vi beslutade att åka till Kallhäll.

Madonna har placerat sig på köksbordet hos Susanna för att kunna känna sig trygg ifrån Vilda medan Susanna toppklipper mitt hår.

Efter några timmar gick vi och vi valde den långa vägen till tåget så att Madonna fick möjlighet att känna på gamla välkända dofter. Hon gick hela tiden och spanade mot Svetsarvägen, för hon trodde nog att vi skulle gå till Isa (som inte finns längre) och det kändes sorgligt.

I Centrum fick vi iaf. ett glatt möte med Lisbeth, Cindys matte och eftersom vi var ute i god tid till tåget hann vi prata en bra stund, vilket var länge sedan.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards