Alla inlägg under september 2012

Av Yvonne Andersson - 9 september 2012 19:28

Denna blog är inte längre kul för den hoppar upp och ner, hit och dit så mitt tålamod är nu slut.

Eftersom jag inte får några svar ifrån supporten flyttar jag nu till


nystartat.blogspot.se/

får väl se vad som händer i framtiden. Antingen stannar jag kvar eller också flyttar jag över alla mina inlägg.

Av Yvonne Andersson - 9 september 2012 15:15

Kul att bo i Bro med den nummerskylten.

Av Yvonne Andersson - 9 september 2012 15:15

Nu har jag skördat de flesta tomaterna, blåbären, örterna och paprikorna.

Det känns som om det blir kallt i natt så jag har tagit in frysen från altanen och flyttat in några växter.

Av Yvonne Andersson - 8 september 2012 17:00

         

Kicki Danielsson har blivit sjuk men Peter Lundblad ersätter henne.

     

Klick på bild gör den läslig.

Centrum ser ut att vara välbesökt i dag.

 

   Både Gunnie och Meta verkade vara i högform.


Roligt att Biblioteket undervisade folk om Book-Crossing.


På eftermiddagen gick Madonna och jag för att titta påde duktiga hundarna som gjorde konster och visade upp lydnad.  

   2 Domare satt där längst till höger.

 

Vid 16.30 gick vi hem för molnen började torna upp sig och de tävlande började förbereda sig för att packa ihop. Hoppas att dom hann det för vi hann bara hem innan regnstormen började.

  

Av Yvonne Andersson - 7 september 2012 20:43

Nu har jag hittat ett ställe där jag kan byta gaspatronerna.

PGW Produkter Hökens gata 8, Tel: 08 7148330, och kommer att fylla dem även i fortsättningen.

 

När Susanna och jag ändå var på Söder gick vi till B & M Må Bra AB, Blekingegatan 61,

Tel: 08 6431121, och köpte Saltlampor.  

Detta blir min tredje och den tänker jag behålla.

Har haft 2 styckna tidigare men gett bort dem för de är väldigt passande som presenter.

Av Yvonne Andersson - 7 september 2012 19:30

Nu tror jag att jag kommit på lösningen.

Först fyllde jag ett pepparkakshjärta med trolldeg, men lämnade 1/2 cm längst upp.

Sedan tryckte jag ner Madonnas tass i degen och gjorde ett M.

Gjorde i ordning alabastergips och fyllde hjärtat ända upp till kanten medan jag skakade på formen för att få bort eventuella luftbubblor.

 

Sedan gjorde jag några ärenden på Söder tillsammans med Susanna, medan Madonna fick vara hos Åke och Gunnie.

När jag kom hem efter ca 3 timmar hade gipset torkat så jag tog bort trolldegen och då ser formen ut så här.

 

Kunde gjort ett djupare M men jag försöker nu att hitta en lösning på hur jag ska göra det tydligare. Kanske med häftmassa för det bör ju ligga kvar när jag sedan fyller gjutformen med betong.

Om det blir som jag tänkt ska hjärta med tass bli en liten försänkning i betongen.

 

Nu dagen efter har jag gjort litet gipsmassa och fyllt på M:et samt tätat runt hjärtat med gips då inte betongen kryper under gipshjärtat när jag fyller formen med betong.

Av Yvonne Andersson - 5 september 2012 15:45

Skuggorna har blivit så långa att jag får lov att flytta deras filtar efter solens vandring för annars lägger dom sig i pallkragarna uppe på växterna och det gillas inte av mig.

 


Av Yvonne Andersson - 5 september 2012 06:37

Grattis Gunnie. Ha en jublande födelsedag.

 



    

  

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards