Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Skräp på uteplatsen

Av Yvonne Andersson - 12 november 2012 19:15

Jag blir galen på mina grannar som kastar ner kycklingben, smörgåsar, köttben, fimpar och nu även choklad. Denna chokladbit tog jag upp ur Madonnas hals, sedan strödde jag salt rakt ner i halsen på henne så hon kräktes upp resten.

Jag satte upp denna lapp ........................



................förra veckan men det har inte hjälpt.

Jag tror mig veta att det är gästerna till henne som tidigare utsatts för glaskrossning 2 gånger av pojkvänner som velat komma in.

Det kommer aldrig skräp när hon inte är hemma, så vad ska jag tro.

En annan granne var då så rakryggad att hon ringde på dörren och berättade att de var oskyldiga, och att hon har knytit fast fönstren och sin balkongdörr så inte barnen ska ramla ut.

Hon misstänker samma person som jag eftersom det vore väldigt krångligt för dem som bor i andra änden av huset att kasta till denna speciella plats.


Alltid kastas skräpet till denna speciella plats inne bland perennerna där det är svårt att se det men Madonna går alltid raka vägen dit där fynden brukar ligga.

Hittade 4 nya fimpar i dag så nu har jag nätat in området och lagt fiberduk där mat och fimpar brukar kastas.

Nu samlas allt ihop på duken och kan sedan återbördas till grannen och/eller hyresvärden.

Det blir också lättare att skydda hundarna nu, för om någonting hamnar på gräsmattan hittar jag det lättare än inne bland perennerna.

Jag undrar hur det ser uti hjärnan hos dessa människor.

Jag har alltid bott på minst 2 trappor men aldrig kommit på tanken att kasta fimpar eller matrester ifrån balkongen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards