Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Sammanfattning av Kryssningen

Av Yvonne Andersson - 11 maj 2009 22:23

Anita, min Guddotters Mor och jag har haft ett skönt dygn ombord på Galaxy.

Båten var fräsch och fin och hytten på översta våning 9 var helt ostörd från discodunk och festmänniskor.

Föreläsningarna innehöll en hel del matnyttigt och direkt vi kom ombord började de, och vi fick lyssna medan vi serverades goda Tapas med Vin, Vatten och Kaffe.

Efter 2 timmar åt vi Middags-Buffe´, och även nu ingick Vin.

Jag avstod bara bröd, potatisrätter och desserter. Det fanns grädde och hallon men jag var redan mätt.

Efter maten gick vi och lyssnade på Nordman, men för att höra något fick jag proppa för öronen.

Vi kom i säng strax innan 02.00 iaf. och sängen var skön och ingen sjögång kändes, trots att det regnade och blåste hela natten och morgonen.

Tele2 ställde om min klocka till Finsk tid så jag steg upp 1 timme tidigare än vad jag behövde men jag kände mig ganska utvilad ändå.

Frukostbuffe´n var också till belåtenhet.

Förmiddagen var vi lediga så vi shoppade skattefritt, vilade och packade ihop innan eftermiddagens  föreläsningar då vi återigen serverades Tapas.

Vissa föreläsningar gjorde starkare intryck än andra men jag kände mej nöjd och inspirerad.

Vid Värtahamnen stod Anitas man och väntade på oss så jag fick åka bil till Centralen där jag tog Pendeln till Kallhäll.

Jag hade handlat så mycket (till andra) att jag ringde efter Susanna som kom och mötte mej med Madonna, för jag hade två kärror att dra.

Till mig själv köpte jag bara en flaska Cava och 5cl Chivas Regal.

Sedan tog jag bilen hem och nu hade jag fått taket till min altan.

Tur det för det hade regnat rejält.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards