Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Yvonne Andersson - 11 maj 2009 22:23

Anita, min Guddotters Mor och jag har haft ett skönt dygn ombord på Galaxy.

Båten var fräsch och fin och hytten på översta våning 9 var helt ostörd från discodunk och festmänniskor.

Föreläsningarna innehöll en hel del matnyttigt och direkt vi kom ombord började de, och vi fick lyssna medan vi serverades goda Tapas med Vin, Vatten och Kaffe.

Efter 2 timmar åt vi Middags-Buffe´, och även nu ingick Vin.

Jag avstod bara bröd, potatisrätter och desserter. Det fanns grädde och hallon men jag var redan mätt.

Efter maten gick vi och lyssnade på Nordman, men för att höra något fick jag proppa för öronen.

Vi kom i säng strax innan 02.00 iaf. och sängen var skön och ingen sjögång kändes, trots att det regnade och blåste hela natten och morgonen.

Tele2 ställde om min klocka till Finsk tid så jag steg upp 1 timme tidigare än vad jag behövde men jag kände mig ganska utvilad ändå.

Frukostbuffe´n var också till belåtenhet.

Förmiddagen var vi lediga så vi shoppade skattefritt, vilade och packade ihop innan eftermiddagens  föreläsningar då vi återigen serverades Tapas.

Vissa föreläsningar gjorde starkare intryck än andra men jag kände mej nöjd och inspirerad.

Vid Värtahamnen stod Anitas man och väntade på oss så jag fick åka bil till Centralen där jag tog Pendeln till Kallhäll.

Jag hade handlat så mycket (till andra) att jag ringde efter Susanna som kom och mötte mej med Madonna, för jag hade två kärror att dra.

Till mig själv köpte jag bara en flaska Cava och 5cl Chivas Regal.

Sedan tog jag bilen hem och nu hade jag fått taket till min altan.

Tur det för det hade regnat rejält.


Av Yvonne Andersson - 11 maj 2009 22:12

 Vi har haft ett intressant och lärorikt dygn till sjöss.


Vårkryssningen fredag den 8 maj kl 19.30 tider och lite annat


Ta del av dagens och framtidens kostråd.

Och delta samtidigt i nöjet av att vara på sjön.  Inandas frisk luft och lyssna på föredrag som gör dig friskare på fler sätt än du kan ana.

 

Fredag kväll 19:30 i Moonlight

Lite välkommen och information

 

20:00 Bo Zackrisson, redaktör för 2000-talets vetenskap och tidigare chefredaktör för Tidskriften Medikament. Den korrumperade journalisten

 

20:30 Andreas Eenfeldt, läkare i allmän medicin från Karlstad.

Hans blogg" Kostdoktorn" är en av Sveriges mest besökta


21:30 Fredagsslut och lagom att fixa till sig innan maten kl 22:00


23:00 Nordman uppträder

 

Lördag: Förmiddagen gör ni vad ni vill, men det finns ett rum för oss, där vem som vill och kan har möjlighet att prata. Lite ”Speakers Corner” . Där finns också försäljning av diverse ting och annat.

 

13:00 i Moonlight Annika Dahlqvist, vår eldsjäl, doktorn som hävdar att naturlig kost är den bästa medicinen med ett aldrig sinande engagemang.

“Hälsovinster med LCHF”.

 

14:00 Frank Nilsson, naturvetare, pedagog. Författare till boken Istället för doping. “Hur du ökar din idrottsprestation med LCHF”.

 

15:00 Lars-Erik Litsfeldt, författare till flera uppmärksammade böcker om diabetes. “Hur du äter för att leva friskare med diabetes”.

 

16:00 Karl E Arfors, professor. “Vad skolmedicinen KAN och INTE KAN

 

17:00 Katarina (Greensis på Kif) och Per Wikholm. Deras föredrag handlar om dagens verklighet, med tre små barn och jobb. Per är författare till boken Ideologin pengarna och kostråden  tillsammans med Lars-Erik Litsfeldt.


Sen håller vi på tills vi är åter i Stockholm


Vissa bilder har jag lånat från KiF.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards