Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Yvonne Andersson - 4 juni 2009 20:03

Denna regniga dag ägnar jag åt Madonna.

Nu har jag beslutat mig för att söva henne på torsdag, för att avlägsna tandsten och klippa klorna in på pulpan.

Klorna har blivit alldeles för långa denna vinter, eftersom jag inte skött om dem som jag borde. Och jag är rädd för att de spricker eller att hennes tår blir missbildade om de skulle bli ännu längre.

Det är ju så att pulpan växer med klorna så de blir bara längre och längre ifall jag inte håller efter varje eller max. varannan vecka,

Pga min bekvämlighet får jag offra en 1000-lapp på att ta hand om hennes försummade skötsel och sedan får jag lov att börja på ny kula med skötseln.


I dag använde jag det kortaste skäret vid trimningen, på hela kroppen så nu är hon mjuk som sammet och så skön att gosa med.

Av Yvonne Andersson - 4 juni 2009 18:58

Vilka föräldrar den skatungen har.

Den blir matad, för jag såg båda föräldrarna göra det i dag.

De har det nog kämpigt nu tills den lärt sig att flyga, eftersom där finns väldigt gott om katter. Konstigt att den sitter på stubben där den exponeras så väl. Hoppas att ni kan se den, men jag ville inte gå närmare, eftersom jag var rädd för att skrämma den.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards