Alla inlägg den 18 september 2009

Av Yvonne Andersson - 18 september 2009 12:43

Nu har jag velat hit och dit i flera veckor.

Ska jag behålla bilen, ställa av den under vintern eller ska jag sälja den.

I dag känns det som om jag bestämt mej för att sälja den, jag behöver den ju inte. Det går ju åka mycket taxi för vad det kostar att ha egen bil och blir abstinensen för svår får jag väl hyra bil någon helg och bara tokköra.


Jag skaffar mig en bra cykel istället, för det är ju nästan lika roligt att cykla som att köra bil.

Nu har jag kommit så långt att jag tvättat den men inte vaxat. Får väl skicka med vax och så min lilla polermaskin, då slipper jag.

Dessutom ger jag köparen min Garmin GPS ifall hon/han inte börjar köpslå och fjanta sig.

Jag processar vidare och kommer på massor av fördelar med bil, men nackdelarna kanske överväger litet.

Det jag tycker är osäkrast är parkeringen. Där händer så många inbrott och skadegörelser och sånt slipper jag ju tänka på då jag sålt.


Annonsen är klar och jag kommer publicera den innan den sista september för då sejer jag upp hyreskontraktet på parkeringen.


Den som köper får en pärla som bara går och går och som går mig snart ur händerna.


Att skiljas är att dö en smula men den smulan återuppstår som cyklist, snart.

JAG HAR BESTÄMT MEJ NU.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards