Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Yvonne Andersson - 3 juli 2011 15:14

Ska bli intressant att se ifall det blir något mer än ett skrivet avtal.

Det kanhända blir som med den utlovade Hundrastgården, Smällarförbudet, Lösakatteråtgärder mm.

Eftersom det är samma "sorts" politiker i vår Kommun numera, som i Regeringen blir det väl inget mer än snack om ansvar, god ekonomi och arbetslinje, eftersom det verkar ansvarsfullt, men sen då? Vad händer?


Jag har sökt på Kommunens hemsida om detta avtal men hittar inget.

Vi låter oss nog luras. Igen.

Mitt förtroende för Kommunen är numera på botten.

Av Yvonne Andersson - 3 juli 2011 14:04

När jag öppnade kylskåpsdörren ramlade en liten glasskål med svarta alger ut och gick i 1000 bitar.

Lyfte Madonna rakt upp och släppte ut henne för att inte hennes tassar skulle ta skada, men i min egen högra fot fick en liten skärva fäste så litet blodvite uppstod. Det var iaf lätt att avlägsna flisan.

Synd att jag inte gav Åke alla algerna in går för då hade inte detta extraarbete behövts.

(Rättelse: Det var inte Hiziki utan Aramealger som vi åt i går. De är väldigt lika men Hizikin är mycket tunnare.)


Algen för nybörjare är Aramealgen. En svart havsalg med mild smak och doft, är ett topp-tillbehör till all mat.

Alger är lätt att tillaga och kan bli ett roligt samtalsämne kring middagsbordet. Lägg en liten hög med vackra alger på soppan och du förgyller både smak och känsla.

Blötlägg algerna i 10 minuter eller koka upp dem snabbt i vatten.

Sedan marinerar man dem i Shoyu och ibland med litet färskriven ingefära.

Alger sväller ca 5 ggr sin storlek så använd bara litet i taget.

De innehåller rikligt med jod och rensar ut tungmetaller ur kroppen.

Vill man inte äta dem kan man alltid lägga dem i badkaret eller lägga dem i blöt med icke ekologisk frukt och grönsaker så suger de åt sig en del gifter.

 Glasskivorna blev så tunna, långa vassa skärvor att de inte gick att sopa upp. Dammsugaren fick nästan inte tag i de tunnaste skivorna heller så jag blev tvungen att plocka fram ett förstoringsglas och plocka upp dem med ett blött hushållspapper. Nu hoppas jag att allt glas avlägsnats från golvet och Madonnas matskålar.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards