Alla inlägg den 9 september 2011

Av Yvonne Andersson - 9 september 2011 15:45

 Spetspaprika och Gurka blir snart mogna 


men i dag har jag skördat de sista tomaterna och förärat komposten med växtresterna ,  


Jag har även tömt planket och flyttat Basilika, Rosmarin, Stevia, Chili och krukväxter in till värmen.   Det känns som om vintern får komma när den vill men just nu njuter jag av de fina höstdagarna. 


Av Yvonne Andersson - 9 september 2011 15:21

Oj då vad 1 år går fort. Nu är det Fest i byn igen.


Jag sa att 1 år går fort, men det har faktiskt gått 40 år sedan jag dansade till Trio me Bumba i Lyckseleparken 1971 och inte ens det känns så länge sedan. Så här såg dom ut på den tiden.

Bumba(Jan), Jan, Bertil och Tommy

 
Nu är de bara 3 (Tommy dog 2002) och ser ut så här. 

OK då, det är bara att titta på bilden av dem och se mig själv i spegeln så kanske jag får rätt tidsperspektiv.

Minns att jag tyckte de spelade ovanligt högt den torsdagskvällen, för jag hade sån huvudvärk, men det visade sig dagen efter att det inte berodde på drinkarna utan jag hade fått hjärnhinneinflammation =Meningit

Ska iaf gå och lyssna på dem i morgon och minnas gamla tider.

http://www.festibyn.se/

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards