Alla inlägg den 16 september 2011

Av Yvonne Andersson - 16 september 2011 19:24

Det har varit en underbar dag, lagom varm och med hög frisk luft, som gav mig inspiration till att få en hel del gjort.  

Efter morgonpromenaden med hundarna    rengjorde jag regnvattentunnorna, vilkas innehåll tömdes över surjordsväxterna.                                                          


En tunna till ska Rhododendronen få innan marken fryser till.

Senare tömde jag frysen (det ska ju bara bli 5 grader i natt) som stod på altanen och flyttade den inomhus.

Efter lek med   hundarna   och lunch   satte jag in hundarna och oljelaserade pallkragarna.


Hundrackarna kunde inte roa sig själva inomhus, utan de stod och gnydde, antingen vid altangrinden   eller bakom gallret i köksdörren        så jag fick ha is   i hjärtat    för att orka lyssna på de olika klagovisorna som de försökte med.

                                        

De verkar tro att uteplatsen bara är deras.







Och inte heller verkade de förstå att det var för deras bästa som de var instängda. Det vore inte kul att få rödbrun oljeasyr i pälsen. Dom kanske inte skulle bry sig, men jag skulle.

Av Yvonne Andersson - 16 september 2011 09:39

Eftersom jag hade en massa gamla grönsaksfröer som hade bäst-före-datum ända sedan september 2003 har jag tagit tillvara dem genom att så dem i jord.

Därför har jag nu färskt grönsaksklipp att strö över maten, varje mål, vilket smakar bra och förstärker skönhetsupplevelsen av den.

På denna bild finns Broccolli, Rädisa och Sockerärtsskott. Madonna och Diezel gillar också små smakbitar.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards