Alla inlägg under maj 2009

Av Yvonne Andersson - 21 maj 2009 21:57

I dag har vi slagit 3 flugor i en smäll, som det kallas.

Vi har firat 21-åringen i familjen med Tapas och Tårta.

Det blev liksom invigningsfest för altanen också och dottern fick prova på att Bowla och Boxas med Wii.

Många firar ju också att någon var ute och flög för över 2000 år sedan så vi deltog väl även i det.

Det firande som var viktigast var naturligtvis födelsedagen för Barnbarnet mitt.

Av Yvonne Andersson - 17 maj 2009 23:01

Nu tycker jag att mitt staket är det snyggaste i Råby. Om ett år, när det torkat riktigt så ska jag måla det.

Eftersom springorna är vågräta kan jag osedd ligga och spana emellan brädorna.

Av Yvonne Andersson - 17 maj 2009 11:46

Man kan definitivt säga att Madonna har nosen emellan Hägg och Syre´n.

Av Yvonne Andersson - 16 maj 2009 16:44

Här ser ni vad Råbyfolket ägnat sig åt i dag.

Själv har jag varit lat och mest suttit i hammocken och lyssnat på 60-tals-musik av Gubbröra.

Jag klagar inte på vädret heller för det har varit en riktig sommardag efter en natt som bara höll +4 grader.

Av Yvonne Andersson - 15 maj 2009 19:31

I afton har vi köpt bräder till altanstaketet och hängrännor. Dessutom är nu grinden på plats.

Av Yvonne Andersson - 15 maj 2009 19:24

Nike är Jockes Mamma. Hon var prydd med röd rosett i kväll och hon trivdes att sitta med mej i hammocken vilket jag tyckte var så mysigt.

Fast hon verkar så ljuvlig kunde hon iaf morra lite när Madonna också ville komma till mig. Och Madonna lydde och gick och la sig i sin korg.

Av Yvonne Andersson - 15 maj 2009 19:21

Jocke är en livlig liten Pudel som inbjudit Madonna och Nike till lek, men han fick ingen fart på tjejerna. Han var glad ändå.

Av Yvonne Andersson - 14 maj 2009 08:18

Vid sena promenaden i går kväll skulle Madonna absolut in i buskarna mitt emot Örnstigen.

Därifrån hördes mystiska ljud så jag kollade in bland buskarna och där var 3 st Igelkottar.

Två av dem sysselsatte sig med att göra barn och den tredje såg ut som om han mycket intresserad, undervisades i kärlekens konst.

Konstigt att hanen inte fick ont under magen med tanke på honans vassa rygg.

Jaa det såg så lustigt ut, eftersom de gick framåt under hela parningen med en åskådare tätt i hälarna. Sedan vet ju inte jag hur länge de roade sig.

Tyvärr hade jag inte kameran med mig så dessa bilder från Google får duga som illustration.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards