Alla inlägg under oktober 2010

Av Yvonne Andersson - 19 oktober 2010 11:48

        

Blev så upprörd i går kväll för "för det förrådsboende paret" har återkommit till Bro och de har krossat glasflaskor på gångvägarna så jag fick lov att bära Madonna på vissa ställen.

I dag tog jag därför på Madonna skorna så jag skulle kunna slappna av lite under förmiddagspromenaden.

Min lilla gullgumma protesterade bara en liten stund, genom att skaka på tassarna men så fort vi kom ut fann hon sig i sitt öde och traskade fram i höstrusket.


För övrigt är min lilla lya nästan oframkomlig eftersom jag flyttat över möbler från ena halvan av rummet till den andra och ska i dag börja med underarbetet för att tapetsera. Har inte bestämt mig ännu om jag ska tapetsera en fondvägg eller en sovhörna.

Det lutar åt att det blir en hel vägg men plötsligt ändrar jag mig nog igen.

Det är iaf bra att jag har en fri vilja, då är det bara att lära sig veta vad jag vill, eller också får jag chansa och sedan vara nöjd med mitt val.


Hade svårt att somna i går pga att jag blev så ursinnig när jag såg "parets" mopeder och nedanför dem ligger mannen medvetslös i kvinnans knä.

Antingen var han full eller drogad. Undrar hur länge dom orkar leva så.

Jag frågade om han var sjuk och behövde hjälp. Hon svarade: har du en cigg?

så antagligen klarar han sig även denna gång. Jag ringde iaf till polisens telefonsvarare och såg till sist en bil som hämtade dem, men det var inte polisen, kanske en piket för det var en stor skåp.


Halvfem i morse hade jag lyckats slappna av så jag kunde somna men vaknade inte förrän halvnio och då var det bara upptaget hos Husvärden som jag skulle be gå ut och sopa glaset. Han har bara en timmes telefontid så jag får ringa i morgon igen.


 

Medan jag försökte somna hann jag läsa en hel del ur den nya LCHF-boken.

Jag gillar det jag läst så långt och önskar att alla som lider av olika krämpor och diabetes, ville ge sig själva 3 prövomånader med denna kost, bara som ett experiment. Jag lovar att lidandet inte blir värre utan tvärtom. Efter att man övervunnit sockerberoendet  får man ett nytt, enklare och billigare matliv.

 

Av Yvonne Andersson - 18 oktober 2010 19:03

Gummiband kan vara lika bra som dubbelhäftande tejp.


http://smartavardagstips.blogspot.com/2010/10/gummiband.html

Av Yvonne Andersson - 17 oktober 2010 11:40

Kocken verkade kunna mer om diabeteskost än experterna på området. Läs i Barnläkaren Björn Hammarskölds blog.


http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/5015/Kocken-kunde-mer.aspx

Av Yvonne Andersson - 16 oktober 2010 21:21

Riksarkivet har digitaliserat 12 000 kartor över byar och gårdar från 1600-talet. De här kartorna ligger nu ute på internet, så att vem som helst kan titta på dem.
Du väljer själv om du vill söka via text eller om du vill se en Sverigekarta och zooma in på den del som du är intresserad av.


http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=21561&refid=22519

Av Yvonne Andersson - 16 oktober 2010 09:32

  I natt har det varit - 2,1 grader och i går kväll hände något konstigt för något vasst rasade ner över mig då jag kom ut ur trädgårdsförrådet.


Det tog en stund och raset hade upphört innan jag fattade att det var snöflingor. Ögonblicket efter att jag förstått, var allt över och flingorna försvunna.

Av Yvonne Andersson - 14 oktober 2010 19:39

Nu ska vi snart få blåsa ut. Vi trodde att väntan skulle bli 1 timmes väntan. Så vi försökte roa oss, men ingen vinst Nu är E 29 på tur efter 1,5 timme och vi har

A 95 och 96.  

 

Nu har räkneverket kommit till A och det är bara 73 före oss i kön.  Här kommer en representant från SLUTA RÖKA LINJEN och försöker få folk på andra tankar. Dom är säkert hänsynsfullare än vad jag är.


Till sist blev det vår tur och allt gick bra.

Vår rökning i livet har hittills inte visat sig som KOL, därför är det bra att jag slutade för länge sedan, annars vet man inte hur resultatet blivit.

Av Yvonne Andersson - 14 oktober 2010 11:23

I dag ska Gunnie och jag kolla om vi har KOL.


http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=36207&l=sv







Av Yvonne Andersson - 12 oktober 2010 17:54

Typiskt, att han kom undan.  Han som drog ut honom borde väl kunna identifiera honom.


 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards