Alla inlägg den 11 april 2010

Av Yvonne Andersson - 11 april 2010 17:22

Haft en underbar eftermiddag i solgasset på uteplatsen och Madonna har sluppit bära munkorgen eftersom jag hållit henne sällskap.

Grannarna bjöd på väldoft från sin grill medan jag satt och njöt av Kycklinggryta och ett glas rött.

Jag kastade förresten min klotgrill i går för det är faktiskt lika gott att grilla med grillpannan på min Japanska gasspis, och bekväm som jag är, så blir det mycket mindre att göra rent, och inte osar det hellre.

Jag har en teori om varför det oftast är männen som lagar mat vid grillen, fast somliga sällan gör det inne vid spisen.

Grilljobbet utomhus syns, doftar och hörs för omgivningen, men att städa undan och diska efteråt sker i det tysta.

Av Yvonne Andersson - 11 april 2010 07:22

  Det sägs att "arga katter får rivet skinn", och nu har det hänt, igen. Javisst, jag erkänner att jag är en arg person, men jag är också gladare än de flesta.


Alla som känner till att det finns en katt som heter Vilda anar nog vad som hänt.

Det gjorde ont, men värst är att jag blev överraskande rädd för denna charmiga lilla varelse, och var jag inte arg innan, så blev jag det, men hon har tur som har en Husse som försvarar henne med näbbar och klor:)

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards