Alla inlägg den 25 april 2010

Av Yvonne Andersson - 25 april 2010 19:47

 

I förmiddags har jag varit ute på sightseeing runt Bro. Fick åka med Anki och Östen ut till två öar (??) och i närheten av Hof´s golfbana, Broängarna (tror jag) där hundarna fick springa av sig ordentligt.

Jag fick se en ny sida av Nike i dag, då hon var så pigg på att springa på fältet. Det var kul.

Nu börjar årets uteliv vilket känns som ett jubel inombords.


Bild 1. visar mitt dåliga samvete, Volvo-pallkragarna. De ska laseras i brunt så fort temperaturen håller sig över +10 grader.

Där till vänster ska jag plantera den fådda Rhododendronen för där är perfekt halvskugga och gräset växer så dåligt där.


Mitt fram håller jag på att göra en ny rabatt dit jag har flyttat den väldoftande Fjärilsbusken. Här ska jag mest ha Annueller och kanske en Solroshäck.


Bild 2. Skuggrönan har överlevt vintern och även Skimmiorna.

Löjtnants och Fänrikshjärtana har börjat skjuta upp sina skott under Klätterhortensian och Fagertryn. Borta i triangeln blommar Blåsippor, Snödroppar och Vit Lungört, och det ska bli mycket spännande att se ifall Gojibärsbusken kommer att ge bär i år.

Av Yvonne Andersson - 25 april 2010 19:24

 

Den bästa mugg som jag varit trognare än någon annan i hela mitt liv.

Denna fick jag av min dotter för minst 10 år sedan och den har varit sååå god att hålla i handen och att dricka ur men nu har den fått en spricka och duger hädanefter bara som pennskrin.
     

Jag kommer att sakna den väl indruckna gomuggen.

Av Yvonne Andersson - 25 april 2010 11:45

  Vi mötte Korven och Zorro(ej säker på namnet) i dag.

Den lille korven är 8 månader och har snart vuxit ikapp familjens gamling. Matte hade fullt upp att hålla de starka bestarna. De är snälla men inte medvetna om hur starka de är. Matte hade ont i nacken och husse hade stukat tummen efter att hundarna gjort sina ryck. Vad hundägare uthärdar.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards