Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Skottat alltantaket igen

Av Yvonne Andersson - 2 januari 2011 14:39

Har nu skottat altantaket igen och det var lika mycket snö som det var den 19 december vid förra skottningen.

Nu har jag klistrat ihop 2 krattor med silverteip så skaftet blivit så långt att jag når längst upp för att dra ner snön ifrån taket.


Hurra! Hurra! Jag jublar eftersom jag hittade endast en enda fimp och den är nog kvar från förra gången som jag skottade då jag inte nådde allra överst.


Eftersom kvinnan och döttrarna stack härifrån den 16 dec kan det ju inte ha kommit fler fimpar för jag litar på att de övriga grannarna visar mer respekt än att använda mitt tak som askkopp.


En annan positiv sak är att det inte funnits ett enda skräp eller tuggummi i trapphuset sedan de stack härifrån och så är det   t y s s s t   från takvåningen om nätterna.

Det räcker så väl med störningen av smällarna.


Hundarna verkar vara trötta även i dag. De bara sover och sover och jag önskar att även jag kunde sova på dagen för det fortsätter att smälla om nätterna och då blir det inte mycket vila eftersom hundarna darrar och hässjar. Dessutom har Ozzy inte velat äta sedan Nyårsaftonen och det oroar mig eftersom han redan är så smal, men han verkar frisk.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Andersson - 24 februari 2014 09:30

Olyckshändelse på Bro station Karin Sidén 2014-02-24   Bild:Tommy Sidén Strax efter sju på morgonen inträffade en olycka på Bro pendeltågsstation. Det är oklart vad som orsakade olyckshändelsen. All tågtrafik förbi Bro stati...

Av Yvonne Andersson - 23 februari 2014 18:30

Så här såg Du ut 2008 när vi träffades. Det var innan Din Gastric Bypass operation. Så mycket lidande som Du utsatte Din kropp för såg ingenting ut att påverka Dig för Du var alltid fräsch och sminkad.     Så här vill jag minnas Dig Ciz...

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2014 13:14


  Skuggröna, Julros Snödroppar, Vintergäck Dessutom är det meteorologisk VÅR sedan några dagar.   Förra året hände detta inte förrän den 7 april ...

Av Yvonne Andersson - 2 februari 2014 11:51

Fy sjutton för att bo bland knarkare och andra gangsters. Polispådrag i Bro   Karin Sidén 2014-02-02   Bild:Tommy Sidén Insatsstyrkan har precis anlänt och får en lägesuppdatering. En polisinsats med ett flertal poliser ...

Av Yvonne Andersson - 26 december 2013 20:30

http://www.expressen.se/nyheter/sa-kapade-bolag-den-svenska-djurvarden/ ...

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards