Alla inlägg den 4 december 2011

Av Yvonne Andersson - 4 december 2011 21:02

Solen strålar och Madonna går Åke tillmötes liksom jag Gunnie (som hade med en present till mig).

       I morse plockade jag in årets sista (förhoppningsvis) Ros för nu vill jag att vintern ska komma, eftersom Scillan är på väg upp och Skuggrönan står i knopp och jag vill inte ha vårblommor, ännu.

  LCHF tårtan (tårtbottnarnas recept finns här i bloggen den 20 Juni i år) är klar och så har jag gjort Saffransglögg. Den gjorde jag på ett Rieslingvin och tänkte att det är väl bara att koka bort alkoholen så blir ju glöggen alkoholfri. Men så lätt är det icke enligt detta diagram.

    (klicka på bilden så blir den stor)

Kallhällsborna kom och uppvaktade med blommor och presenter så man skulle kunna tro att jag fyller jämnt.

OK, talet är ju faktiskt jämnt och det var så kul att rå om dem i några timmar. Synd att Marianne blev dålig av vaccinet, men det var kul att Gunnar kom iaf.

         

Det var för mig en mycket enkel matlagning för gästerna fick tillaga maten själva.

Jag hade bara lagt upp, gjort några såser och dukat och de tyckte det var gott.

Själv har jag njutit hela dagen.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards