Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Yvonne Andersson - 4 mars 2011 21:20


Numera äter Diezel bakom galler eftersom han vill vara i fred för Madonna under sina måltider.

Han äter 3 ggr och hon bara 2 ggr.

Det är lugnast för mig med att ha gallret där, då jag inte behöver oroa mig för att hon ska lägga beslag på hans mat.


Han har god aptit nu och äter upp maten genast, eftersom han vet att jag tar bort skålen efter 15-20 minuter.  

Tänk att det alltid funkar så. (Ozzy gjorde likadant då han var här.)


När Madonna var liten och matvägrade hade jag svårt att tro på vår hundtränare, att det verkligen fungerade men med tiden gjorde jag det. Tränaren sa att hundars magar behöver vila mellan målen så det är inte bra om dom har tillgång till mat hela tiden.


Diezel är så intelligent och lättlärd så han forstod mina matregler redan andra dagen.

Av Yvonne Andersson - 4 mars 2011 21:05


Så här börjar morgnarna numera.

Diezel väcker Madonna för att han vill leka.

Första natten ville han gå ut och kissa, men numera sover han till 07.00- 07.30-tiden och då fortsätter denna lek på uteplatsen.


Senare om dagarna då dagsmejan sätter igång vågar jag inte släppa ut dom för det kan rasa från taken men de får jättemycket motion under 1-timmespromenaden i skogen.

De springer omkring och jagar varandra och är så duktiga då jag ber dem stanna eller komma.

Diezel följer efter Madonna som en liten valp och de verkar ha så roligt. Åke blir litet utanför men om en dryg vecka får han ju tillbaka Madonna så han står ut.

Av Yvonne Andersson - 4 mars 2011 20:10

Här kan ni se hur kul er lille kille har det.

Han är så go och glad hela tiden och Madonna har hur mycket tålamod som helst då han gör sig till en liten nafsande, gnyende valp. De har såå kul ihop.


Jag har lånat en sele av Åke, till honom och efter det har han inte kippat efter andan en endaste gång.

Jag kom plötsligt ihåg att jag gav Ludde en sele som Madonna vuxit ur och det hjälpte honom. Han är ju halv chiwawa och har också trånga luftrör.


 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards