Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Yvonne Andersson - 14 mars 2011 18:35

Marianns modifierade

  Jag har bakat LCHF-semlor på Husk och kokosmjöl och dom är riktigt goda så antagligen blir de dagens middagsmål.


Receptet hittade jag på nätet men har ändrat innehållet litegrann.


Jag vispade ihop

4 ägg

1dl vispgrädde

50gr osaltat smör


sedan tillsatte jag en blandning av

20gr kokosmjöl

20gr fiberhusk

2tsk bakpulver

1 tsk kardemumma

(2tsk sukrin melis) valfritt


Fick stå och svälla en liten stund


Fördelade smeten i en muffinsform som jag klätt med 12 st pappersformar(blir då lagomt små för mig)


Gräddade dem i 175 graders ugn i 25 minuter.


Mandelmassan gjorde jag av

2dl skållad, mixad sötmandel

(1 msk sukrin melis) valfritt

rörde i vispgrädde och/eller vatten till önskad konsistens.


Fyllde de små bullarna med mandelmassa och vispad grädde och siktade lite sukrin melis över dem.

JÄTTEGODA även utan sukrin melis


Av Yvonne Andersson - 14 mars 2011 16:19

Dom är ju för gulliga under en av de få lugna


stunderna som de har tillsammans. 


Tror att jag inte lyssnade så noga när Karin och Vlad berättade när dom skulle komma hem igen. Minns bara att Karin frågade om det var OK att hämta Diezel efter jobbet dagen efter och det svarade jag ja på. Det spelar faktiskt ingen roll för vi har det så bra tillsammans.


Antagligen får vi rå om honom i en natt till.

Eftersom hans hem fortfarande har nerdragna persienner kom dom inte med planet som landade i går kväll, men det kommer två plan till i kväll.

Visste inte att planen går så ofta men det ryms förståss många svenskar även på Fuerteventura.

Hundarna har ätit och varit ut på promenad och just nu har dom en busperiod vilket alltid är underhållande.


 

Av Yvonne Andersson - 14 mars 2011 09:40

Om jag minns rätt så kommer Diezels Matte och Husse hem från semestern i dag så detta var nog sista natten med Diezel sovande i knävecken och Madonna på min kudde.

Tur att vi bor på samma gård så dom får träffas även i framtiden för dom har haft så roligt tillsammans under de sista 2 veckorna.


 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards